Interjú Páthy-Dencső Blankával

babel-szucs-szilvia-centered

Bábel-Szücs Szilvia interjúja Páthy-Dencső Blankával és Slezsák Csillával.

Páthy-Dencső Blanka

szenior piacelemző

2010 óta dolgozik a Sanoma Media Budapest Zrt.-nél, pathy-dencso-blankaelőtte a TÁRKI Társadalomkutató Intézet
kutatója volt. A győri Széchényi István Egyetem Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskolájának PhD hallgatója. Jelenlegi főbb feladatai: online mérések, ad hoc kutatások (kvalitatív, kvantitatív módszerek), üzletfejlesztés, másodelemzések.

Tavasz, nyár, ősz vagy tél?
A kutatások éves megtervezésénél mindig fontos volt azt a szempontot is bemérni, hogy mely célcsoportokat mely évszakban érdemes felkeresni, mikor nem befolyásolják, torzítják a válaszadási rátát és véleményeket az adott szezon jellemzői. Azonban azt is tapasztaljuk, hogy egyre kevésbé kell ezekkel az „uborkaszezonokkal” számolnunk, például az online kutatásoknak már egyre kevésbé szab gátat az, hogy az emberek ne lennének netközelben ebben az évszakban.

Kvalitatív vagy kvantitatív kutatás?
Mindig az adott kérdéstől függ. Szerencsésnek érzem magam, hogy mindkét módszert használhatom folyamatosan, fejlődhetek benne, és egymást kiegészítve alkalmazhatom a munkám során. Bár az igazi flow élmény egy-egy adatbázis elemzésénél kap el igazán, a kvalitatív módszer emberközelisége, közvetlensége fontos eleme annak, hogy kutatóként minél mélyebben megérthessem a folyamatokat. A kvalitatív kutatások azonban mindinkább kezdenek háttérbe szorulni, míg az online világban kvantitatív módon sok minden mérhető már megkérdezések nélkül, és nagy ütemben fejlődnek ezek a módszerek.

Ha jönne egy varázsló, akitől bármilyen nyári utazást kérhetnél, milyen lenne számodra az ideális út?
Bárhol és bármilyen körülmények között jól tudom érezni magam, ha nyaralásról van szó, csak az számít, hogy az is ott legyen velem, akivel meg szeretném az élményeket osztani.

A média szektor több, mindenki által elfogadott és használt mutatószámmal dolgozik. Emellett információval szolgálnak még az ad hoc vagy a tracking kutatások is. Szerinted mi most a legnagyobb kihívás – kizárólag kutatás szempontjából – ebben az iparágban?
A mutatók eredménye mögötti miértek megtalálása. A tracking kutatások érzékeny műszerek, amik ha változást jeleznek pozitív vagy negatív irányba, fontos megértenünk annak okát. Mindamellett egyre több mérési eszköz áll a rendelkezésünkre, különböző mérésekben az azonos mutatók eltérő eredményeket mutathatnak. Továbbra is elsősorban trendeket tudunk vizsgálni, hosszabb távon tudjuk a mutatókat értelmezni.

Az eszközök sokfélesége és az azonos médiatípusok vándorló fogyasztása is kihívások elé állít minket, hiszen egy fogyasztó például zenét hallgat a mobilján, majd folytatja a laptopján, miközben olvasgatja a híreket a tableten. A párhuzamos fogyasztás szintén a mérés egyik megoldandó kérdése még. Mindeközben a fogyasztási egység csökken, illetve az összehasonlíthatóság bonyolódik.

Mindketten rendszeresen sportoltok. Hogyan tudjátok összeegyeztetni a munkát és az aktív sportolást? Mit szerettek a legjobban a választott sportágban? Mi volt a legnagyobb elismerés, amit kaptatok?
A rendszeres sportolás energetizálja az embert, vallom, hogy sokkal jobban lehet szellemileg teljesíteni, ha a rendszeres sport jelen van az ember életében.
A munka segíti a sportolást: A versenysport és a munka egyensúlyához fontos a munkahelyem által biztosított rugalmasság, hogy aszerint oszthassam be a szabadnapjaimat, amikor versenyeim vannak.
A sportolás segíti a munkát: A curling egy stratégiai játék, mindamellett, hogy a „jég sakkja”, fizikailag is igénybe veszi az embert. Teljes mértékben kikapcsol, így rendkívül jó stresszoldó, hiszen amikor valaki a jégre lép, minden más megszűnik számára. Egy csapatjátékról van szó, kizárólag együtt tudunk érvényesülni, összedolgozva, egymást segítve, aminek a folyamatosan fejleszthető kommunikáció az egyik lényegi eleme. A legnagyobb eredményünk egyértelműen a 2011-es moszkvai Európa Bajnokság B ligájának megnyerése volt, amikor Magyarország először harcolta ki, hogy felkerülhessen az A ligába, azaz Európa 10 legjobb országa közé. Reméljük, a népmese folytatódik, mi küzdünk továbbra is érte, cél az Európa- és világbajnokság, mert a nemzeti válogatott mezében a magyar himnuszt hallgatni felejthetetlen élmény volt.


 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
IMR - Instant Market Research - az online piackutatást támogató komplex rendszer|chatszoba|||||

A KORLÁTOK LEBONTÁSA

Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.

Online vásárlás: férfiak és nők

ONLINE VÁSÁRLÁS: NŐK ÉS FÉRFIAK

Az online vásárlások trendjeit az NRC a 2000-es évek eleje óta vizsgálja. A 2018 első negyedévében indított, célzott E-Commerce Tracking kutatásunkban az e-vásárlók költése mellett az attitűdöket és elvárásokat is rendszeresen nyomon követjük. Ezúttal a férfiak és nők közötti különbségekre voltunk kíváncsiak.

Digi@Bank Monitor: külön is megvásárolható negyedéves elemzéseink (Digi@Bank éves előfizetőknek ingyenes)|Digi@Bank Monitor logo

PÉNZÜGYI TÉMÁK: A DIGI@BANK MONITOR 2019. ÉVI BULLETIN ELEMZÉSEI

Az NRC Digi@Bank Monitor pénzügyi és fintech elemzésének külön is megvásárolható Bulletin elemzéseit foglaltuk össze infografikán: szemezgessen főcímeinkből! Néhány érdekes idei hot topic ízelítőnek: lakáskassza, LTP, hitelezés, kölcsönök, online áruhitel, QR-kód, online hitelesítés