A karácsony a magyarok kedvenc ünnepe

kurucz-imre

A 18–59 éves magyar lakosság közel háromnegyede kedveli a karácsonyt, 54 százalékuk számára pedig ez a legkedvesebb a jeles alkalmak közül – messze megelőzve a szilvesztert, amit 11 százalék, és a saját születésnapot, amit 9 százalék tart kedvencének. Ez derül ki az NRC novemberben végzett felméréséből.

A megkérdezettek közel kétharmada a szeretet ünnepeként tekint a karácsonyra, emellett a többség számára a családdal, rokonokkal töltött időt is jelenti. Az ajándékozás viszont csak minden harmadik ember számára tartozik az ünnep fontos elemei közé, Jézus születésére pedig csupán egyötödük emlékezik az ünnep kapcsán.

A karácsony leginkább elengedhetetlen kelléke a karácsonyfa – a megkérdezettek 80 százaléka e nélkül nem is tudja elképzelni az ünnepet. Az igazi karácsonyfán persze a szaloncukornak is helye van, és a többség számára a gyertya sem hiányozhat az ünnepi hangulatból. Fehér karácsonyra ugyan kicsi az esély, a kutatás szerint azonban „igény” volna rá: 58 százalék szerint ugyanis a hóesés is része az igazi ünnepnek.

Bár némiképp meglepő módon az evés-ivás csak minden hatodik megkérdezettnek jut eszébe a karácsonyról, azért az ünnepnek természetesen megvannak a tipikusan magyaros ételei. A pulyka nálunk kevésbé népszerű (15 százalék fogyasztja), halat azonban ötből hárman esznek ilyenkor, többnyire halászlé vagy rántott hal formájában. A legnépszerűbb karácsonyi főétel a töltött káposzta – amely 55 százaléknál található meg az ünnepi asztalon –, ha pedig édességről van szó, akkor egyértelműen a bejgli viszi a prímet: a megkérdezettek 70 százaléka falatozza karácsonykor a mákos vagy diós finomságot.

Karácsonyi zenei toplista – Melyik a kedven karácsonyi dalunk?

1. Mennyből az angyal: 32%
2. Csendes éj: 22%
3. Kiskarácsony, nagykarácsony: 21%
4. Last Christmas: 7%
5. Jingle Bells: 5%

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Digitalizálódnak a játszóterek

Hiánypótló felmérést végzett az NRC Piackutató, amikor megvizsgálta a gyerekek internetezési szokásait. A VMRkids 2007 kutatás eredményeiből többek közt kiderült, hogy már a 6

Vásárlás az interneten 2007

Napjainkban az internetet nem pusztán szórakozásra használjuk, hanem egyre nagyobb jelentősége van az internet hasznos funkcióinak is. Rohanó világunkban mindannyian igyekszünk a lehető leggyorsabb

|

Tudatos vásárlók az internetezők

Tíz internetezőből kilenc használja a világhálót arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjon az adott termékről, szolgáltatásról, összehasonlítsa a különböző gyártók, forgalmazók kínálatát, és ez alapján

Védjük meg stratégiai cégeinket

Az NRC Piackutató Kft. reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a magyar 18-45 év közötti, AB státuszú és gépjárművel rendelkező lakosság túlnyomó többsége, 85 százaléka nem