Férfias márkák – VMR.man

nrc

Márka kutatás

Férfi vagyok, és az illatom is férfias – sulykolja belénk a legújabb Old Spice szpot. Az Old Spice tehát már nem csupán bizonyítékot kínál az ígéret helyett, hanem igazi macsófílinget is, akárcsak az Axe, vagy a ”férfiasan tökéletes” Gillette.

Mitől lehet egy márka férfias? Nos, nyilván attól, hogy – tipikusan – férfiak használják, és persze attól, hogy a kommunikációja a férfias jelleget emeli ki: hirdetései férfias tevékenységek köré épülnek, szponzorként a férfiak körében kedvelt eseményeken jelenik meg.

A végső szót persze a fogyasztók mondják ki; leginkább pedig a célcsoport, jelen esetben a férfiak. A VMR.man kutatásban arra kértük a válaszadókat, nevezzenek meg legfeljebb öt olyan márkát, amelyet kifejezetten férfiasnak tartanak. Az eredményt az alábbi szófelhő foglalja össze – minél többen említettek egy márkát, annál nagyobb betűmérettel szerepel az ábrán.

Igen, ott van a toplista elején az Old Spice, a Gillette és az Axe is – legtöbben azonban az Adidast említették, és kifejezetten férfias márkaként tűnik fel a Nike is.

Egy ilyen ábra persze nem pontosan azt mutatja, hogy a célcsoport mennyire érez egy márkát férfiasnak, sokkal inkább azt, hogy a férfiak mekkora hányadának jut eszébe, ha férfias brandeket kell megnevezniük. A férfias jelleg mellett tehát a spontán ismertség is benne van az eredményben: könnyen lehet, hogy egy férfias-nőies skálán az Old Spice férfiasabb átlagértéket kapna a megkérdezettektől, mint az Adidas – ám int látható, egy teljesen nyitott kérdésnél az utóbbi szerepel jobban.

A sportmárkák mellett egyébként jópár uniszex brand szerepel még az ábrán. Nem lenne meglepő, ha néhányukkal egy olyan szófelhőben is találkoznánk, amely a – spontán felidézett – nőies márkákat mutatja be a nők válaszai alapján. Ígérem, egy ilyen szófelővel is előrukkolok majd – ősszel, a VMR.woman kutatás eredményeinek ismeretében.

***
További VMR eredményeket találhat itt.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Mire jó a világháló?

Az NRC Piackutató – a TNS-sel közösen – 2008 első félévében is vizsgálta a hazai internetezők internetezési és demográfiai jellemzőit, online és offline médiahasználatát,

A vizes sportokat támogatnák az internetezők

Bár az internetezők 62 százaléka csalódott a magyar olimpiai csapat pekingi eredményei miatt, mégis többen vannak azok, akik végeredményben elégedettek a magyar sportolók teljesítményével,

Internetpenetráció 2008 első félév

Fél év alatt 5 százalékpontot nőtt a 15-69 éves hazai lakosságon belül az internetezők aránya, így 2008 első félévében 46 százalékos az internetpenetráció –

|

Behálózott média

Az internetezők több mint fele legalább egy napilapot rendszeresen olvas. A napilapok közül a Blikk és az ingyenes Metro a legnépszerűbb: előbbit 22, utóbbit

hu_HUHU