Fontos az online marketing

nrc

Ön tájékozódik az interneten mielőtt nagy értékű terméket vásárol? Többségünk igennel válaszolna erre a kérdésre, de természetesen akadnak olyanok, akik még mindig ragaszkodnak a „hagyományos „, offline módszerekhez. Az NRC kutatása szerint azonban ma már a magyar internetezők 89 százaléka igénybe veszi a világháló segítségét vásárlás előtt. Cikkünk alapja az amerikai Media Post Publications február 13-i számában megjelent írás, amelyben az online marketing jelentőségéről olvashatunk, valamint megtudhatjuk, hogy milyen akadályok állnak az online reklám-beruházások növelése előtt.

Minden marketing, reklám és kommunikációs szakember tisztában van azzal, hogyan változtatta meg az internet mindennapi életünket. A média-fogyasztás erősen átformálódott az elmúlt tíz évben, ugyanis ma már a világháló szorosan követi a televízió a népszerűségét a médiumok körében. Az IBM legfrissebb jelentése szerint az emberek majdnem ugyanannyi időt töltenek internetezéssel, mint tévénézéssel. A Credit Suisse adatai is azt támasztják alá, hogy a napi média-fogyasztásban csak a TV előzi meg a világhálót. Azonban ha figyelembe vesszük, hogy a televízió nézés minden esetben passzív időtöltés, az internetezés pedig az esetek többségében aktív elfoglaltságot jelent, valamint biztosítja az interaktivitást, megállapíthatjuk,hogy vitathatatlanul fontos médium a potenciális fogyasztók elérésében. A Media Post Market szerint az 2011-re az internetezés világszerte felül fogja múlni a televíziózást, hiszen a médiafogyasztási-szokások egyértelműen ezt a tendenciát mutatták az elmúlt években.

Mindezek ellenére néhány iparág meglehetősen lassan alkalmazkodik ezekhez a változásokhoz. A Media Post Publications szerint a vállalatok csupán a reklám-marketing költségvetésük 7,5 százalékát fordítják online megjelenésre. Jogosan merül fel a kérdés, hogy ha az emberek a média-fogyasztási idejük 30 %-át töltik online, miért nem került még ezzel összhangba a vállalatok költségvetése.

A McKinsley a közelmúltban publikálta tanulmányát, melyet 410, a kereskedelem, telekommunikáció, technika, szolgáltatások és energiaipar különböző területein dolgozó marketingvezető közreműködésével készített. A tanulmányból kiderül, hogy az online marketing-beruházások alapvető akadályai:

· 59% – Elégtelen adottságok, szaktudás
· 53 % – Nehezen mérhető a hatása
· 33% – Nehéz meggyőzni a felső-vezetést
· 24% – Digitális eszközök korlátozott elérése

Mivel az online marketing még mindig viszonylag új és folyamatosan változik, nem csoda, hogy első helyen a szakértelem hiányát említik a megkérdezett vezetők.

A McKinsey tanulmány azonban nem sorakoztatja fel az összes akadályt, ami az online megjelenés előtt áll. A Media Post Publications számos kevésbé ismert olyan tényezőt talált, ami nehezíti a cégek online beruházásait:

· Téves az az elképzelés, miszerint csak akkor van szükség online marketingre, ha e-kereskedelemmel is foglalkozik az adott cég. Az online reklámozóknak csak kis százaléka foglalkozik internetes értékesítéssel, azonban ezek a cégek tudják, hogy a legtöbb fogyasztójuk vásárlás előtt az interneten tájékozódik a piacon lévő termékekről. A shop.org jelentése szerint az online keresések több mint 70 százaléka eredményez offline vásárlást.
· Sok cég nem vállalja fel a tanulással és a változással járó kellemetlenségeket és inkább ragaszkodik a korábban is alkalmazott hagyományos módszerekhez. A piac azonban megköveteli a fejlődést, így az ilyen típusú cégek nem lehetnek hosszú távon sikeresek.
· Gyakran egyszerűen az a probléma, hogy az adott cégnél nem tartozik senki felelősséggel az internetes marketing beruházások növelésért, így nem foglalkoznak vele, megfeledkeznek róla.
· Az online marketing nem csupán egy új csatorna alkalmazása, hanem más változásokat is előidéz egy vállalat életében. Egyrészt komolyabb együttműködést igényel a marketing-, és az IT osztály között. Másrészt, amennyiben az adott cég különböző termékekkel vagy szolgáltatásokkal is foglalkozik, illetve más-más csoportokat céloz meg, nehéz meghatározni, hogy kit szólítsanak meg a reklámok.

Végeredményben elmondhatjuk, hogy bár számos nehézségbe ütközhetnek a cégek az online marketing kiépítése során, mégsem érdemes kimaradni ebből a reklámozási lehetőségből, mert a piaci verseny, minden résztvevőtől megköveteli a fejlődést.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.