Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.
Az Instant Marketing Research (IMR) elsősorban marketing- és piackutató vállalatok, tanácsadó cégek, illetve kreatív- és reklámügynökségek kutatói, kreatív szakemberei és döntéshozói számára tesz lehetővé gyorsabb és költséghatékonyabb piackutatást.
Beszámoló (2018.02.-2019.12. időszak műszaki eredményei):
Lefejlesztésre került az Instant Market Research szoftver kutatói, ügyféloldali és válaszadói felülete.
- Kutatói oldal: kutatások létrehozása, menedzselése
- Ügyféloldal: az ügyfelek tudják nyomon követni az aktuális projektjüket
- Válaszadói oldal: a résztvevők saját feladataikat, projektjeiket látják, jelen lehetnek a beszélgetéseken
A kutatási eszközöket tekintve valamennyi metódus kidolgozásra került:
- fókuszcsoport (SpeedSession)
- fórum (Chatspace)
- interjú (Face2Surface)
- blog (ResearchonGo)
- játékok: a szavazás, a kvíz, a projektív technikák és a kérdőívkérdés
Elkészült az IMR meghívó rendszer és a címlista kezelő panel (válaszadók emailen keresztüli meghívása, akár egyénileg, akár csoportosan).
A rendszer platformfüggetlen kialakítása kiemelt cél volt a projekt során, ezért a reszponzív megjelenés mellett külön Instant Marketing Research applikáció is kifejlesztésre került, mely jelentősen megkönnyíti a használatot (az ügyfelek, válaszadók bármilyen kisksépernyős eszköz, okostelefon vagy tablet segítségével is bekapcsolódhatnak a projektekbe). Az IMR applikáció minden nagyobb operációs rendszeren, minden okoseszközön futtatható.
A nemzetközi értékesítési célnak megfelelően a szoftver és az elkészült Instant Market Research honlap is több nyelven használható.
Az Instant Marketing Research legfőbb előnyei:
- rugalmasság, gyorsaság (rövid adatfelvételi idő)
- kismintás kvantitatív és kvalitatív kutatásokat is lehetővé tesz
- az elérhető módszerek egymással szabadon kombinálhatók
- a kutatás során felmerülő új ötletek azonnali tesztelése is lehetséges
- a beszélgetések nem igényelnek személyes jelenlétet (ügyfelek, válaszadók és moderátorok részéről sem)
- a feldolgozáshoz, elemzéshez szükséges idő is lecsökken (leiratok, dashboard-ok)
- a szoftver platformfüggetlen, reszponzív megjelenéssel és a válaszadók számára külön applikációval támogatja a kisképernyős (tablet, okostelefon) használatot
- a felület nemcsak egyszeri ad hoc kutatások lebonyolítására ad lehetőséget, hanem ügyfélpanelek menedzselését is lehetővé teszi
- az ügyfelek potenciális vásárlóikkal, célcsoportjukkal akár közvetítő nélkül is kommunikálhatnak (pl. ötlet/termék teszt)
- a saját célcsoport-panel a kutatás után is rendelkezésére áll, annak segítségével további tesztek, kampányok kivitelezhetők
- az IMR szoftver több nyelven érhető el és használható
Részletes információ: https://nrc.hu/imr/
Nyilatkozat: