A szülőké a felelősség

nrc

Az anyák egyharmada tartja károsnak vagy veszélyesnek az internetet gyermeke számára – derül ki az NRC felméréséből.

A veszély mértéke ötfokú skálán 3,11 pont. Ez önmagában nem feltétlenül magas átlagérték, ugyanakkor ha összevetjük más szabadidős tevékenységekkel, akkor megállapítható, hogy az anyák az internetezést lényegesen károsabbnak, veszélyesebbnek tartják, mint a sportolást (1,37), a kreatív és egyéb hobbikat (1,45) vagy akár a barátokkal való időtöltést (1,70); és hasonló mértékű – bár nem feltétlenül ugyanolyan típusú – negatív hatást tulajdonítanak neki, mint egyéb képernyős tevékenységeknek: a tévézésnek (2,89) vagy a számítógépes játéknak (3,08).

Az erőszakos, illetve pornográf tartalmak miatt szinte minden édesanya aggódik, de a nagy többség veszélyesnek érzi a világhálót abból a szempontból is, hogy gyermeküket rossz szándékú emberek – csalók, pedofilok – találják meg. Négy édesanyából három az internet-függőség kialakulását is reális veszélynek tartja. A fiúk esetében az anyák egyharmada, a lányok esetében pedig egyhatoda már most is úgy érzi, hogy gyermeke több időt tölt az interneten, mint amennyi megfelelő lenne számára, és ez adott esetben más – az anyák által hasznosabbnak ítélt tevékenységektől – is elvonja őket.

A gyermek esetleges óvatlansága nem menti fel a szülőket a felelősség alól, és ezzel ők is tisztában vannak. Az édesanyák 95 százaléka véli úgy, hogy elsősorban a szülők feladata megóvni gyermeküket az internet esetleges káros hatásaitól. Ennek legáltalánosabb módja az, hogy rendszeresen beszélgetnek velük arról, hol jártak és mit csináltak a világhálón, kivel, miről csevegtek az online térben. Az anyák 92 százaléka megteszi ezt, négyötödük a lurkók által látogatott honlapokat is ellenőrzi, csaknem felük pedig az emailjeikbe is bele-belenéz. A gyermek internetezését szoftveresen korlátozók aránya bár nőtt az elmúlt 2 évben, még mindig csak 18 százalék, a többség tehát továbbra sem él az internetképes kütyük térhódításával egyébként is egyre nehezebben megvalósítható technikai kontroll lehetőségével.

***
Olvasson tovább! Hasonló témájú cikkünk: Az okos bébiszitter és a még okosabb szülő

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
online mélyinterjús módszerek||NRC online kvalitatív módszerek

ONLINE MÉLYINTERJÚK – DISTANCE INTERVIEWING

Korábban az online fókuszcsoportokat, a chat vs. voice módszert mutattuk be, mostani cikkünkben pedig a személyes (one-on-one) interjúzás új útjait és tanulságait igyekeztünk áttekinteni: módszertani megoldások összevetése és támogató szoftverek számba vétele az NRC tapasztalatai alapján.

||||||||||||||||||||||||||

FÓKUSZCSOPORT CHAT VS VOICE

Chat alapú és voice alapú fókuszcsoportok összevetése: jellemzők, előnyök-hátrányok, különbségek | online kvalitatív kutatások az NRC-nél.

|

Oktatási célokra ingyenes IMR használatot biztosít az NRC – Instant Marketing Research közlemény

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.