Átstrukturálódó internetezési szokások

nrc

A chatet egyre inkább felváltja az online telefonálás. Az internetezők közel fele alkalmanként, 25 százaléka pedig rendszeresen hívja fel ismerőseit a világhálón keresztül – derült ki az NRC és a TNS VMR2007 első félévére vonatkozó felméréséből.

Átalakulnak az internetezési szokások, a hagyományos tevékenységek: e-mailezés, böngészés, informálódás, online magazinok olvasása – mellett egyre többen fedezik fel maguknak a világháló egyéb, hasznos vagy szórakoztató funkcióit – derült ki az NRC és a TNS 2007 első félévére vonatkozó kutatásából.

A hagyományos internetes tevékenységek – e-mailezés, böngészés, informálódás, online magazinok olvasása – mellett az internetezők mind nagyobb hányada használja az internet különböző, hasznos vagy éppen szórakoztató funkcióit. A legalább hetente internetező 14-69 évesek 61 százaléka használta már a világhálót álláskeresésre, hivatali ügyeket pedig 30 százalékuk intézett az interneten keresztül. Fél év alatt nem nőtt a pénzügyeiket online módon intézők aránya – jelenleg 27 százalék (a folyószámlával rendelkezők 36) százaléka, mintegy 600 ezer ember él ezzel a lehetőséggel, de további 200 ezren gondolkodnak azon, hogy hamarosan átváltanak az online bankolásra.

A chatet egyre inkább felváltja az online telefonálás – az internetezők közel fele szokott hangátvitellel kommunikálni az interneten, 25 százalékuk rendszeresen. Ugyancsak rohamosan nő a blogok népszerűsége: 47 százalék olvas ilyen jellegű tartalmakat, igaz, a rendszeres olvasók aránya még csak 7 százalék – saját blogja a netpolgárok 9 százalékának van, és minden harmadik blogtulajdonos rendszeresen írja is internetes naplóját.

Videómegosztó szájtokat minden második internetező látogat legalább alkalmanként – 14 százalék pedig már legalább egyszer fel is töltött valamilyen videót az internetre. Folyamatosan nő az interneten rádiót hallgató, tévéadást nézők aránya is: rádiót 55 százalék hallgat a neten, 11 százalék rendszeresen; a tévézést pedig 29 százalék próbálta már ki, igaz, a rendszeres online tévézők aránya most még csak 2 százalék.

internetestevekenyseg2007

Az már nem újdonság, hogy az internetezők kilenctizede használja a világhálót vásárlás előtti információgyűjtésre – komolyabb vásárlási döntés meghozatala előtt tájékozódik a gyártók, forgalmazók weboldaláról, a különböző árösszehasonlító honlapokról vagy éppen vásárlói fórumokról, ahol a termékek, szolgáltatások fogyasztói megoszthatják egymással pozitív, illetve negatív tapasztalatikat.

Az internet használók 53 százaléka kipróbálta már az online vásárlást is – több-kevesebb rendszerességgel azonban csak minden harmadik netpolgár rendel termékeket, szolgáltatásokat az internetről. Online aukción a netezők egynegyede vett már részt, 12 százalék pedig vásárolt is már ily módon. Az online fizetés azonban évek óta csak az internetezők egy kis hányadára jellemző: a 2007-es adatok szerint 11 százalék fizetett már az interneten bankkártyaszáma megadásával. Az online fizetéssel kapcsolatos félelmek mellett az alacsony arány magyarázata az is, hogy az internetezők kevesebb, mint 30 százaléka rendelkezik online fizetésre alkalmas bankkártyával.

internetestevekenyseg2007_2

NRC 2007 augusztus

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Házhoz jön a sonka?

Az utóbbi hetekben/hónapokban, amikor “nyilvánosságra” került, hogy az egyik nagy, Magyarországon is jelenlévő hipermarketlánc online vásárlói felületet indít, elindultak a találgatások annak jövőbeli esélyeiről,

Hurrá, nyaraltunk…

Igaz, ezt tízből csak négy magyar nethasználó mondhatta el magáról 2013-ban: ezen a nyáron a 18‒75 éves internetező lakosság 41%-a töltött legalább egy éjszakát

A mi kenyerünk java?

Öngondoskodás Magyarországon Az előrejelzések szerint 2050-re a 65 éven felüli népesség az aktív korú népesség 50 százalékát teszi majd ki, azaz ha mindenki dolgozna,

Sárga csekk és párnaciha

„A pénz jön és megy: a különbség csak annyi, hogy könnyebben megy, mint ahogyan jön…” (Comenius)Mégis hogyan jön és hogyan megy? Bankkártyára, folyószámlára, postástól?