Internetpenetráció 2007 I. félév

nrc

Míg 2006 első és második féléve között alig egy százalékpontot nőtt az internetpenetráció, addig az elmúlt hat hónapban 5 százalékpontos növekedést figyelhettünk meg. 2007 első félévében a 15-69 éves hazai lakosság 39 százaléka számított rendszeres internetezőnek.

2,9 milliónyian használják legalább havi rendszerességgel az internetet, közülük 2,6 millióan legalább hetente egyszer körülnéznek a világhálón. Az internetet ennél többen próbálták ki, ugyanakkor még mindig a lakosság nagyobb részére igaz, hogy nem rendelkezik semmilyen személyes tapasztalattal az internettel, illetve az ott található tartalmakkal, szolgáltatásokkal kapcsolatban.

Bár az utóbbi években – néhány kisebb megtorpanástól eltekintve – dinamikus növekedést figyelhettünk meg az internetet használók számában, a jelenlegi 39 százalékos penetrációs szint nemzetközi viszonylatban még mindig alacsonynak mondható és nem csak az USA vagy a skandináv országok kiemelkedően magas penetrációs szintjéhez képest, hanem az EU 50 százalék feletti átlagához, és jónéhány szomszédos ország adatához viszonyítva is.

penetracio2007_Ifev

Bár az internetpenetráció növekedésével fokozatosan csökken az egyes társadalmi csoportok közötti különbség az internet használatát illetően, azért az internetezők aránya még mindig magasabb a férfiak, mint a nők körében: előbbiek 44, utóbbiak 34 százaléka internetezik rendszeresen.

Még jelentősebb a különbség az egyes életkori csoportok között. Az internet még mindig fiatalos médiumnak számít, amit jelez, hogy míg a 15-24 évesek 71 százaléka internetezik, addig a 25-34 éveseknek már csak 49 százaléka – az 50 felettiek körében pedig az átlagosnál lényegesen alacsonyabb a penetráció.

penetraci_kor_2007_Ifev2

Budapesten az internetezők aránya még mindig jelentősen meghaladja az országos szintet – a fővárosban mért 54 százalékos penetrációs szinttől ugyanakkor 2007-ben már csak egy százalékponttal marad el a nagyobb városok adata. A községekben élőknek csak 25 százaléka használja az internetet – ráadásul az elmúlt fél évben éppen a kistelepüléseken nőtt legkisebb mértékben (csupán 2 százalékponttal) a penetráció, így a különbség a nagyobb és a kisebb települések között ismét nőtt.

penetracio_telep_2007_Ifev3

A 15-69 éves internetezők 60 százaléka szokott otthonában internetezni – ez azt jelenti, hogy a teljes populáció 23 százaléka használja otthonról az internetet. Ennél valamivel többen – 26 százaléknyian – rendelkeznek otthoni internet hozzáféréssel, de nem mindenki él a lehetőséggel. Azt, hogy az otthoni hozzáférés megléte még nem jelent automatikusan internet használatot, jól mutatja, hogy az otthonukban hozzáféréssel rendelkezők egytizede egyáltalán nem használja az internetet.

Nem csak az internetezők, hanem az otthonukban internetezők aránya is jelentősen nőtt az elmúlt fél évben – 2006 második félévében még csak a lakosság 19 százaléka használta otthonából a világhálót. A hozzáférések számának növekedésével párhuzamosan az otthoni számítógéppel való ellátottság is növekedett: 40-ről 43 százalékra.

otthonigep_net_2007_Ifev4

A közelmúltban dinamikusan nőtt a szélessávú otthoni internet hozzáférések aránya az összes hozzáférésen belül – 2007 első félévében az otthoni internettel rendelkezők 87 százaléka valamilyen szélessávú hozzáférést használ. ADSL-lel az otthon internetezők 43 százaléka rendelkezik, kábeles kapcsolattal 37 százalék internetezik.

Az elmúlt félévben folytatódott a dial-up használók arányának csökkenése – nem csak az új szélessávú hozzáférések vásárlása, hanem a keskenysávú elérések egy részének lecserélése következtében is. Az elmúlt félév egyértelműen a kábeles kapcsolat térnyerését hozta: az ilyen hozzáféréssel rendelkezők száma több mint másfélszeresére nőtt.

inttechnologia_2007_Ifev5

A jelenleg nem internetezők 1 százaléka biztos abban, hogy néhány hónapon belül elkezdi használni az internetet, további 4 százalékuk pedig valószínűnek tartja ezt. Ez – és az eddigi trendek – alapján a közeljövőben 2-3 százalékpontos növekedés várható az internetezők arányában.

Az otthoni internet kapcsolattal nem rendelkezők 10 százaléka tervezi, hogy vásárol valamilyen hozzáférést – nagy többségük valamilyen szélessávú kapcsolat bevezetését tervezi. Mindez azt mutatja, hogy a jövőben tovább folytatódik a tendencia, és 2007 végére újabb 4-5 százalékponttal nőhet az otthoni hozzáféréssel rendelkezők aránya.

NRC 2007 08 31.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.

IMR - Instant Market Research - az online piackutatást támogató komplex rendszer|chatszoba|||||

A KORLÁTOK LEBONTÁSA

Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.

Online vásárlás: férfiak és nők

ONLINE VÁSÁRLÁS: NŐK ÉS FÉRFIAK

Az online vásárlások trendjeit az NRC a 2000-es évek eleje óta vizsgálja. A 2018 első negyedévében indított, célzott E-Commerce Tracking kutatásunkban az e-vásárlók költése mellett az attitűdöket és elvárásokat is rendszeresen nyomon követjük. Ezúttal a férfiak és nők közötti különbségekre voltunk kíváncsiak.

Digi@Bank Monitor: külön is megvásárolható negyedéves elemzéseink (Digi@Bank éves előfizetőknek ingyenes)|Digi@Bank Monitor logo

PÉNZÜGYI TÉMÁK: A DIGI@BANK MONITOR 2019. ÉVI BULLETIN ELEMZÉSEI

Az NRC Digi@Bank Monitor pénzügyi és fintech elemzésének külön is megvásárolható Bulletin elemzéseit foglaltuk össze infografikán: szemezgessen főcímeinkből! Néhány érdekes idei hot topic ízelítőnek: lakáskassza, LTP, hitelezés, kölcsönök, online áruhitel, QR-kód, online hitelesítés