Ismét a gyerekeket kérdezzük

nrc

2007-ben indult elsőként útjára az NRC Piackutató VMR.kids kutatása. A felmérés múlt évi sikerének köszönhetően idén novemberben ismét elindítottuk az adatfelvételt. A VMR-t kiegészítő VMR.kids kutatással a 15 éven aluli gyerekek honlaplátogatási és internetezési szokásait, valamint az online reklámokhoz való hozzáállását vizsgáljuk.

A 2007-ben végzett kutatás rávilágított, hogy a gyerekek többsége nem szörfölhet szabadon a világhálón, mivel szülei ellenőrzik és korlátozzák internet-használatát. Míg azonban 6 éves korig ötből négy gyermek csak szülői felügyelet mellett internetezhet, addig a 11-14 évesek körében már csupán 44 százalék a korlátozás mellett internetezők aránya, és 79 százalékuk leggyakrabban egyedül ül a gép elé. Emellett a 7-10 évesek 19, a 11-14 évesek 51 százaléka gondolja úgy, hogy szüleinél jobban ért a számítógéphez.

A gyerekek az interneten is keresik a játéklehetőségeket. A 6 éves, illetve ennél fiatalabb internetező gyerekek 80 százaléka játszik, 71 százaléka látogat gyerekeknek szóló oldalakat, 56 százaléka hallgat és néz meséket az interneten. A 7-10 évesek többsége – 96 százaléka – szintén szokott játszani a neten, 49 százalékuk pedig már e-mailezik is. A 11-14 évesek között az e-mailhasználók aránya még magasabb 81 százalék. A játék az ő esetükben sem maradhat el, 92 százalékuk hódol ennek az internetes tevékenységnek.

Hazánkban elsőként a VMR.kids felmérés foglalkozott a 15 év alatti korosztály vizsgálatával, olyan adatokat szolgáltatva ezzel a médiatulajdonosoknak és a vállalatoknak, amelyek korábban hozzáférhetetlenek voltak a piaci szereplők számára. A kutatás eredményei által nyújtott információk igénybevételével a hirdetéstervezés és a médiumválasztás egyszerűen kivitelezhető, ezáltal pedig az adott célcsoport könnyen elérhetővé válik. A felmérés kérdőívét a gyerekek szülői felügyelet mellett, többnyire otthonukban töltik ki, így az eredmények az otthoni internet-kapcsolattal rendelkező gyermekek internetezési, fogyasztási szokásairól, valamint reklámattitűdjéről adnak felvilágosítást. A 2007 évi kutatást az NRC Piackutató az Egyszervolt.hu gyermek és családi portállal együttműködve végezte.

A kérdőívet kitöltő gyerekek idén sem maradnak ajándékok nélkül. A kutatást értékes nyeremények felajánlásával a HARIBO Hungária Kft., a Kolping Hotel Kft. és a Nestlé Hungária Kft. támogatja.

logok

A kutatás különlegességét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy azt az Online Kutatás 2007 konferencia szakmai különdíjjal jutalmazta, és felhívta a figyelmet annak újszerűségére.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Hatékonyak a non-spot hirdetések

Az NRC kutatásából kiderül, hogyan ítélik meg a tévénézők a non-spot hirdetéseket. Jobban kedveljük-e őket, mint a reklámszpotokat? Hatékonyak-e ezek a megjelenések?

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.