Két év alatt 2 millió álláskereső az interneten

kurucz-imre

A felnőtt internetezők 48 százaléka, vagyis több mint 2 millió ember fordult az online álláskereső oldalakhoz 2011 óta. A munkatapasztalatot a többség fontosabbnak tartja a végzettségnél, utóbbinak inkább az idősebb korosztály tulajdonít nagyobb jelentőséget – derül ki az NRC Marketingkutató felméréséből, amelyet az internetes álláskeresési szokásokról készített. A kapcsolati tőke erejében ugyanakkor életkortól függetlenül mindenki egységesen hisz.

Az 1500 fő megkérdezésével végzett kutatás szerint a munkatapasztalat mellett a magabiztos fellépés és a jó megjelenés a legfontosabb egy-egy állás megpályázásakor, de még az önéletrajz rendezettsége is többet nyom a latba, mint a megszerzett végzettség – utóbbi mindenhatóságában inkább az idősebbek hisznek, a fiatalok számára a diploma már kisebb érték, hiszen korosztályukban magasabb arányban találkoznak szintén diplomás versenytársaikkal.

A nyelvtudást a többség fontosnak érzi, ennek ellenére csak 56 százalék beszél legalább egy nyelvet minimum középfokú szinten, és az egyetemi-főiskolai végzettségűeknek is csupán háromnegyedéről mondható el ez. Jellemző, hogy az álláskeresők csak pár szót beszélnek angolul, mindössze egynegyedük angoltudása éri el a középfokú szintet; a németül beszélők aránya 14 százalék.

Az álláskeresés egyre inkább az internethez kötődik. Bár jelenlegi állását a többség még inkább offline csatornákon – többnyire ismeretségi körén keresztül – találta, a jövőben egyre többen számolnak az online keresőkkel, elsősorban azok hatékonysága miatt. A legismertebb és leglátogatottabb álláskereső portál a Profession.hu; itt regisztráltak a legtöbben az elmúlt két év során. A Professiont jelentősen lemaradva követi a listán a cvonline.hu, az expressz.hu, a workania.hu, a jobline.hu és a jobinfo.hu

Az interneten állást keresők több mint egyötödének van felsőfokú végzettsége – körükben kiemelkedően magas a közgazdászok és a mérnökök aránya, holott a közvélekedés szerint az utóbbiakból hiány van az országban. Az álláskeresők is úgy vélik, hogy az informatikai mellett a műszaki és a pénzügyi diploma a legkeresettebb, szemben az agrár és a természettudományi végzettséggel, amelyeket a legkevésbé tartanak versenyképesnek.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
Facial Recognition Software az NRC-től|||

Facial Recognition Software projektbeszámoló

Az NRC által kifejlesztett Facial recognition Software az egész reklámszakma számára hasznot hajthat. Segítéségével pontosabban detektálhatják, milyen érzelmi és tudatos reakciókat váltott ki az általuk készített reklámfilm vagy kreatív anyag.

|

Instant Marketing Research projektbeszámoló

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.

infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.