Közös(ségi) játékélmények online

nrc

Hazánkban közel 2 millió ember, az internetezők 53 százaléka játszik legalább alkalmanként online játékokat másokkal. Bár alapvetően a fiatalokra jellemző tevékenységről van szó, az idősebb korosztály is kiveszi a részét a szórakozásból – derül ki az NRC Piackutató és a TNS közös VMR kutatásának adataiból.

Internet nélkül az emberek jelentős része ma már el sem tudná képzelni a mindennapjait. Az úgynevezett hasznos funkciója mellett, a világháló szórakoztatásban betöltött szerepe igen meghatározó, napjainkban pedig egyre inkább terjednek a közösségi kapcsolatokra építő tevékenységek. Chatelünk, telefonálunk, fórumozunk, megosztunk, de szívesen töltjük időnket internetes játékkal is; közel 2 millió ember, az internetezők 53 százaléka játszik legalább alkalmanként online játékokat másokkal. Egy-egy ilyen megmérettetés alkalmával a gondolatok levezetése, a kikapcsolódás és a szórakozás mellett a felhasználókat feltehetően a játékostársakkal való írásos, vagy szóbeli kommunikáció lehetősége is vonzza, amely még inkább növeli a közösségi élményt.

Jatekok_VMR_abra1

A másokkal való internetes játékok tekintetében mind a nemek, mind pedig az egyes életkori csoportok között szignifikáns különbség figyelhető meg. Talán nem meglepő a fiatalabb korosztályok dominanciája – a 14-17 évesek 78, a 18-29 évesek 61 százaléka játszik legalább alkalmanként társaival online. Az életkor előrehaladtával ez az érték némiképp csökken, ami a kevesebb szabadidővel, annak eltérő eltöltésével, illetve az életstílus/életciklusbeli különbségekkel is magyarázható. Még a 30-39 évesek csaknem fele, a 40-49 évesek 42, az 50-69 éves korosztálynak pedig 28 százaléka hódol legalább alkalmanként a közösségi játékoknak.

Nemek tekintetében a férfiak körében terjedtek el erőteljesebben ezek a játékok. Míg a legalább hetente internetező 14-69 éves nők kevesebb mint fele szokott más internetezőkkel online játszani, a férfiak körében ez az arányszám 55 százalék.

Jatekok_VMR_abra2

A felmérést az NRC Piackutató 2008 második félévében végezte 10.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a 14-69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra. A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
Facial Recognition Software az NRC-től|||

Facial Recognition Software projektbeszámoló

Az NRC által kifejlesztett Facial recognition Software az egész reklámszakma számára hasznot hajthat. Segítéségével pontosabban detektálhatják, milyen érzelmi és tudatos reakciókat váltott ki az általuk készített reklámfilm vagy kreatív anyag.

|

Instant Marketing Research projektbeszámoló

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.