Mi vagyunk a többség! – vélik az internetezők

nrc
Bár 18-69 évesek mindössze 35 százaléka használja az internetet, maguk az internetezők lényegesen magasabb internet-penetrációt feltételeznek a ténylegesnél – derül ki az NRC legfrissebb felméréséből.
A 18-69 éves magyar lakosság alig több mint egyharmada internetezik legalább havi rendszerességgel, a legalább hetente internetezők aránya pedig 31 százalék. A nagy többség tehát nem szokta használni az internetet, sőt 57 százalékuk semmilyen tapasztalattal nem rendelkezik a világhálón található tartalmakat és szolgáltatásokat illetően.

Az internetet használók és nem használók csoportja között az életkor és az iskolai végzettség tekintetében figyelhetjük meg a legmarkánsabb különbséget. Míg a használók 41 százaléka 30 év alatti, és csupán 13 százaléka töltötte be ötvenedik életévét, addig a nem használók esetében csaknem fordított ez az arány. Ugyanígy míg a használók közel egyharmada rendelkezik felsőfokú végzettséggel, addig a nem-internetezők körében csupán 4 százalék a diplomások aránya, háromnegyedüknek ellenben még érettségije sincs.

Az internet használatának mellőzését a nem-internetezők kétharmada indokolja valamilyen materiális tényezővel: 42 százalékuk a számítógép hiányával magyarázza, 29 százalékuk azt állítja, nincs lehetősége hozzáférésre, 17 százalékuk pedig drágának tartja az internet használatát. A nem-internetezők közel egyharmada ezzel szemben úgy véli, neki személy szerint nincs is szüksége internetre, és 17 százalékuk ezt is említi elsőszámú indokként. Az NRC vizsgálatai ugyanakkor azt mutatják, hogy a „nincs szükségem rá” típusú vélekedések mögött sok esetben ismerethiány áll: az internetnek ugyanis a nem-használók többségének életében is meglenne a helye, a világhálón elérhető tartalmak, szolgáltatások között találnának olyat, amely hasznossá tenné számukra az internetet.

És mit gondolnak minderről az internetezők?

Bár az internetezők ma még kisebbségben vannak, ők mégis úgy gondolják, a társadalom nagyobbik részét alkotják. Mindössze 15 százalékuk becsüli helyesen 30-40 százalék közé a penetrációt – közel háromnegyedük ennél magasabbra teszi az internet-használók arányát, és minden második netpolgár 60 százalék feletti penetrációt feltételez.

A felülbecslés oka lehet, hogy az internetezők 70 százalékának közvetlen környezetében többségben vannak azok, akik rendszeresen használják a világhálót. Az, hogy az internetezőket többnyire internetezők veszik körül, nem csak a közösségekre jellemző hasonló demográfiai háttér vagy a hasonló érdeklődési kör magyarázza, hanem köszönhető a netezők egyfajta „missziós” tevékenységének is: a heavy userek 90 százaléka „szoktatott rá” már legalább egy embert az internetre. Ennek tükrében még érdekesebb az a tény, hogy a netpolgárok 48 százaléka él egy háztartásban olyan személlyel, aki nem szokott internetezni.

Az adatok a TNS-NRC InterBus kutatás 2007 I. félévi eredményeiből, valamint az NRC 2007. októberében végzett 1000 fős, a legalább hetente internetező 18-69 évesekre reprezentatív online felméréséből származnak.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.

IMR - Instant Market Research - az online piackutatást támogató komplex rendszer|chatszoba|||||

A KORLÁTOK LEBONTÁSA

Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.

Online vásárlás: férfiak és nők

ONLINE VÁSÁRLÁS: NŐK ÉS FÉRFIAK

Az online vásárlások trendjeit az NRC a 2000-es évek eleje óta vizsgálja. A 2018 első negyedévében indított, célzott E-Commerce Tracking kutatásunkban az e-vásárlók költése mellett az attitűdöket és elvárásokat is rendszeresen nyomon követjük. Ezúttal a férfiak és nők közötti különbségekre voltunk kíváncsiak.

Digi@Bank Monitor: külön is megvásárolható negyedéves elemzéseink (Digi@Bank éves előfizetőknek ingyenes)|Digi@Bank Monitor logo

PÉNZÜGYI TÉMÁK: A DIGI@BANK MONITOR 2019. ÉVI BULLETIN ELEMZÉSEI

Az NRC Digi@Bank Monitor pénzügyi és fintech elemzésének külön is megvásárolható Bulletin elemzéseit foglaltuk össze infografikán: szemezgessen főcímeinkből! Néhány érdekes idei hot topic ízelítőnek: lakáskassza, LTP, hitelezés, kölcsönök, online áruhitel, QR-kód, online hitelesítés