Vásárlás az interneten 2006

nrc

Az elmúlt években nem csak az internetpenetráció növekedett, hanem az internet használatában is komoly változások történtek. A szórakoztató internet mellett folyamatosan teret nyer az internet hasznos funkciója is: egyre többen használják a világháló nyújtotta tartalmakat, szolgáltatásokat ügyeik intézésére, mindennapjaik megkönnyítésére.

A legalább hetente internetező 15-69 évesek 89 százaléka, tehát több mint 1,8 millió internetező szokott vásárlás előtt információt keresni az interneten: tájékozódik a termék, szolgáltatás jellemzőiről, áráról a gyártó, forgalmazó honlapján, összehasonlító teszteket olvas szakmai weboldalakon, mások véleményét kéri ki vásárlói, fogyasztói online fórumokon.

VASARLAS400

Az internetezők 53 százaléka nem csak információszerzésre, hanem konkrétan vásárlásra is használta már a világhálót. 1,1 millió 15-69 éves rendelt már meg valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten, és több mint 800 ezren rendszeresen vásárolnak a neten. Az internetes vásárlás az esetek többségében nem jár együtt online fizetéssel – ugyanakkor évről évre nő azok száma is, akik fizetnek a weben keresztül, bankkártyaszámuk megadásával. Az online fizetést kipróbálók aránya 2006 végén 12 százalék volt a hetente internetezők körében.

Az elemzés megrendelője a következő kérdésekre kap választ:

  • Kik és hányan vásárolnak az interneten?
  • Milyen termékeket és szolgáltatásokat vásárolnak az interneten? Melyek a slágertermékek?
  • Kik az egyes termék- és szolgáltatásfajták jellemző online vásárlói?
  • Milyen módon fizetnek az online vásárlók?
  • Kik és hányan tervezik, hogy kipróbálják az online vásárlást?
  • Milyen vásárlási szokások jellemzik az internetezőket? Milyen vásárlói csoportok különíthetők el?

Az adatok az NRC-TNS Visitor Media Research (VMR) 2006 II. féléves adatbázisából származnak. A VMR Magyarország legnagyobb és legátfogóbb online tracking kutatása. A 10 ezer fős minta nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, valamint az internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa alapján reprezentatív a legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosságra nézve. Az elemzés 10-12 oldal hosszú.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
||||||||||||||||||||||||||

FÓKUSZCSOPORT CHAT VS VOICE

Chat alapú és voice alapú fókuszcsoportok összevetése: jellemzők, előnyök-hátrányok, különbségek | online kvalitatív kutatások az NRC-nél.

|

Oktatási célokra ingyenes IMR használatot biztosít az NRC – Instant Marketing Research közlemény

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.