400 ezren vásároltak karácsonyi ajándékot az interneten

nrc

Miközben fél év alatt 400 ezerrel nőtt a legalább hetente internetező felnőttek száma, csaknem ugyanennyivel emelkedett azoké is, akik kipróbálták már az internetes vásárlást, rendelést. A VMR2007 második féléves adatai szerint az internetezők 62 százaléka, több mint 1,4 millió felnőtt rendelt már meg valamilyen terméket vagy szolgáltatást a világhálón keresztül – igaz, azok száma, akik rendszeresen élnek is az online vásárlás lehetőségével, még ma sem éri el a 200 ezret.

Az NRC januári felmérése szerint tavaly karácsonykor az internetezők 95 százaléka vett valakinek ajándékot – legtöbben kozmetikumot (53%) és ruhaneműt (50%), ajándékoztak, de a könyv (47%) és az elektronikai cikkek (39%) is slágerterméknek számítottak. A karácsonyi vásárláshoz az internetezők 18 százaléka (tehát mintegy 400 ezer ember) használta az internetet. A legtöbben (9 %) könyveket vásároltak a világhálón; míg elektronikai cikket 4, CD-t vagy DVD-t 3, ruhaneműt pedig 2 százalék rendelt az interneten keresztül.

kari-abra

A karácsonyi vásárlást az interneten (is) intézők több mint fele 5000 forintnál kevesebbet költött ajándékra a neten – 30 ezer forintnál nagyobb összegben pedig csupán 8 százalékuk vásárolt. Az online vásárlás természetesen nem azonos az online fizetéssel: karácsonykor is csupán az internetes vásárlások töredékénél egyenlítették ki a számlát a bankkártyaszám megadásával, a világhálón keresztül. A vásárlók 15 százaléka alkalmazta az online fizetési módot, és ugyanennyien fizettek banki átutalással – postai utánvétellel való fizetés pedig az online ajándékvásárlók 52 százalékára volt jellemző.

A többségnek jó tapasztalatai voltak

Az ünnepek előtti vásárlási láz ellenére az online vásárlók 65 százalékának egyértelműen, további 30 százalékuknak pedig inkább jó tapasztalatai voltak az internetes rendeléssel kapcsolatban – jellemzően negatív élményekkel csupán 5 százalék zárta az ajándékvásárlást. Az interneten rendelők 17 százalékával fordult elő, hogy a termék nem érkezett meg a jelzett időpontra, 14 százalékuk más vagy a vártnál rosszabb minőségű árut kapott, 4 százalékot pedig a termék-kiszállítás során bekövetkezett megrongálódás bosszantotta.

Azok körében, akik tavaly igénybe vették az internetet az ajándékvásárláshoz, 33 százalék biztos benne, hogy idén karácsonykor is rendel online módon, további 66 százalékuk pedig elképzelhetőnek tartja ezt – tehát csupán 1 százaléknak ment el a kedve a karácsonyi meglepetés online megrendelésétől. Az internetes vásárlás lehetőségét tavaly nem használók 2 százaléka gondolja úgy, hogy idén biztosan igénybe veszi a világhálót erre a célra is, 68 százalékuk ugyanakkor nem zárja ki ennek lehetőségét.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Az okos bébiszitter és a még okosabb szülők

„Drágám, legalább útközben ne játssz vele!” – hangzik a belvárosi utcán, és a hétéves-forma fiúcska a varázslatból ocsúdva szórakozottan csapja hóna alá tabletjét. Éttermi

Aktívak a magyar Facebook-használók

A rendszeresen internetező magyarok csupán egytizede nem regisztrált soha a Facebookra, négyötödük legalább hetente, kétharmaduk pedig minden nap látogatja, használja a legnagyobb közösségi oldalt.

|online kutyu kutatas

Így használjuk kisképernyős eszközeinket II.

Kütyühasználók az adott élethelyzetekben Az okostelefon és a táblagép egyre inkább része életünknek. Sokan ezekkel az eszközökkel fekszenek és kelnek, sőt még a mellékhelyiségbe

Névváltás és a piackutatás

Erdélyi Laura 2012-ben az Apród.hu senior brand managereként kezdett az Allegro Groupnál dolgozni. Egy évvel később, 2013 szeptemberében, az általános apróhirdetési oldal marketing vezetője