Közösségi média kutatás 2024

Bár legtöbb kutatásunk érinti a közösségi médiát így vagy úgy, hiszen megkerülhetetlen szinte minden termék vagy szolgáltatás esetében, még soha nem készült nálunk (de talán máshol sem) olyan piackutatás, amely célzottan magát a közösségi média használati szokásokat vizsgálta volna mélyebben. Ezt az űrt már régóta szerettük volna pótolni, és 2024 végén sikerült is lebonyolítanunk egy – talán már zavarba ejtően is részletes – kutatást.

A kutatás célcsoportját a 16 év feletti internetező lakosság alkotta, vagyis a lehető legtágabban definiáltuk az életkort – és jól tettük, mert a kutatás eredményei megmutatták, hogy bár az életkor meghatározó abban, hogy ki melyik platformot használja, de szinte alig számít abban, hogy egyáltalán használ-e az ember közösségi médiát

Közösségi média kutatás 2024

Összesen 1500 fő vett részt a felmérésben, és bár nem szűrtünk a közösségi média használókra, a döntő többség ilyen volt – és ezzel máris elárultunk egy fontos tanulságot: az internethasználók túlnyomó többsége ma közösségi média használó. A projektet 2024 novemberében valósítottuk meg, online kérdőíves felméréssel, az NRC NetPanel, Magyarország legnagyobb kutatási panelje segítségével.

Forrás: https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tin00127/default/table?lang=en Individuals using the internet for participating in social networks / Utolsó letöltés: 2024.12.10.
Forrás: https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tin00127/default/table?lang=en Individuals using the internet for participating in social networks / Utolsó letöltés: 2024.12.10.

A megvásárolható tanulmányban átfogó képet adunk a közösségi médiához kapcsolódó attitűdökről (a megkerülhetetlen FOMO jelenségről is), a különböző platformok jelentőségéről, a hirdetések észleléséről és megítéléséről.

Kitérünk a chat felületekre és a chatelési szokásokra is, hiszen ezek gyakran egybeforrnak a közösségi média platformokkal. Mival a YouTube-ot sokan értelmezik közösségi felületnek, így ezzel is foglalkozunk a kutatásban.

A kutatásban megvizsgáltuk, hogy…

  • mely platformok a legnépszerűbbek a felhasználók körében és kik az egyes platformok jellegzetes felhasználói;
  • milyen gyakran, mikor és milyen hosszan használják az egyes platformokat;
  • miért választják egyik vagy másik platformot, vagy éppen miért kerülik azt;
  • hogyan ítélik meg a felhasználók a hirdetések jelenlétét közösségi média világában, mennyire érzik odaillőnek, vagy hitelesnek, mely szolgáltatásokhoz vagy termékekhez passzolnak az egyes platformok;
  • melyek a kedvelt tartalomtípusok és formák az egyes platformokon;
  • mennyire figyelnek oda a márkákkal, termékekkel, promóciókkal kapcsolatos tartalmakra;

 

Természetesen szóba kerülnek az influencerek is, és külön fejezetet szentelünk a facebooknak, amelynek fontosságát a többi platform előretörése ellenére sem lehet túlhangsúlyozni.

A TikTok szintén saját fejezetet kapott a tanulmányban, kiemelt súlyának megfelelően.
Nem megyünk el az adatbiztonsági és adatvédelmi kérdések mellett sem, vizsgáljuk, hogy a felhasználók milyen beállításokat, védelmet alkalmaznak.

A kutatás részletes leírása, illetve a megvásárlás feltételei a letölthető dokumentumban olvashatóak.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Ingyenes riport letöltése

2f23df13-bbd1-4887-93f4-2dc7d031b434