Szeretjük a kézzelfoghatóságot

nrc

A print legfőbb előnye az online magazinokkal szemben a könnyű hordozhatóság, valamint hogy olvasásának nincsenek technikai előfeltételei. Az internetes médiumok elsősorban gyorsaságukkal és naprakészségükkel vonzzák az olvasókat – derül ki a Prizma és a Netpanel közös kutatásából.

Online vs. print média

A sajtóhasználati szokásokat vizsgáló felmérés adatai szerint a 18-49 éves internethasználók kétharmada emeli ki az offline sajtó előnyeként annak hordozhatóságát, vagyis hogy bárhol fellapozhatják: tóparton, fürdőkádban, BKV-n. Emellett minden második megkérdezett a pozitív tulajdonságok között azt is megjegyzi, hogy a print olvasásának nincsenek technikai előfeltételi. A lapok fizikai valójának nem csak a magazinok átlapozásakor, hanem azt követően is van jelentősége; a célcsoport 40 százaléka teszi el, gyűjti az egyes lapszámokat.

prizmanetpanel1

Az online magazinok esetében az 50 év alatti nethasználók a naprakészséget és a cikkekhez kapcsolódó mozgóképes tartalmakat értékelik leginkább. További vonzerővel bír, hogy amennyiben az adott téma felkelti érdeklődésüket, néhány kattintással további információkat szerezhetnek róla.

prizmanetpanel2

Figyelemreméltó, hogy a megkérdezettek 31 százaléka tarja kevésbé zavarónak a hirdetéseket print felületen, mint online. Csupán 5 százalék nyilatkozott úgy, hogy szerinte az internetes reklámok a kevésbé zavaróak.

Nos, tényleg kiszoríthatja az online média a printet, ahogy azt sokan megjósolták? Az adatok szerint nem egyértelmű az online sajtó ilyen végzetes fölénye.

A kutatás adatfelvétele 1.000 fő online megkérdezésével, 2009. augusztus 5-10 között, a Prizma és a netpanel.hu (NRC) bevonásával zajlott. A minta reprezentatív a 18-49 éves hazai internetezőkre nem, korcsoport, iskolai végzettség, településtípus és internetezés helye tényezők mentén.

***
Médiafogyasztás, médiakutatás témában még több cikket talál itt!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Online banki szolgáltatások használata

Gyakorlatilag minden bank rendelkezik már olyan online szolgáltatással, melynek segítségével ügyfelei gördülékenyen, akár otthonukból is elintézhetik pénzügyi tranzakcióikat. A pénzügyek interneten való bonyolítása folyamatosan

Mit hallgatunk ezután?

Rádióhallgatás Az első négy napon a Juventusra kapcsolt át a legtöbb egykori Sláger és Danubius-hallgató, de az MR2 és a Rádió1 is nyert a

Előnyben az akciós termékek

Az árleszállítások, az akciós áron kínált termékek nem csak a női tekinteteket vonzzák. A 18 év feletti netezők több mint háromnegyede, ha teheti, akciós