Hányan bérelnének bútort az IKEA-tól?

 

Év elején olvashattuk a hírt, hogy az IKEA tervei közt szerepel a bútorok bérlésének bevezetése, ami az újrahasznosítás lehetőségével egyrészt illeszkedik a vállalat fenntarthatósági törekvéseihez, másrészt alternatívát kínál azoknak, akik rövid távra rendezkednek be otthonukban: albérletben élnek, vagy néhány éven belül lakáscserén gondolkodnak.

bútor piackutatás
Kevesen hallottak a bútorbérlésről, de ők jó ötletnek tartják

Kérdés, a magyarok számára mennyire lenne vonzó egy ilyen lehetőség, és kik azok, akik szívesen bérelnének bútorokat a jövőben? Erre kereste a választ az NRC kutatása, amelyet a 18-59 évesek körében végzett február végén.

Az eredmények szerint a hír viszonylag keveseket ért el, a fogadtatása pedig eléggé vegyes. A megkérdezettek mindössze 9 százaléka értesült a sajtóból az IKEA tervéről, de megismerve annak részleteit 7 százalék tartja kifejezetten jó ötletnek, további 34 százalék pedig alapvetően szimpatizál az elképzeléssel. Legnagyobb arányban azok lelkesednek az ötletért, akik vagy gyakran költözködnek, vagy terveznek a közeljövőben költözést, valamint azok, akik időről-időre szeretik átalakítani a lakásukat – körükben a többség pozitívan viszonyul tartja az bútor-bérlési konstrukcióhoz.

A fentiekből azért az következik, hogy amennyiben az IKEA megjelenik hazánkban a szolgáltatással, az emberek nem fognak tömegesen élni lehetőséggel. A megkérdezettek ötöde tartja egyáltalán elképzelhetőnek, hogy bútort bérel a jövőben; a nagy többség tehát egyáltalán nem nyitott. Az IKEA jelenlegi vásárlói között is utóbbiak vannak többségben, de ebben a szegmensben azért egyértelműen nagyobb lehet a kereslet: azok körében, akik az elmúlt 3 évben vásároltak az áruházban, a potenciális igénybevevők aránya meghaladja a 30 százalékot.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
|Milyen karácsonyi ajándékot rendelt az interneten?||

Internetről a fa alá

  Kényelmesebb, általában olcsóbb, és a problémák ellenére is kevésbé stresszes az interneten megvenni a karácsonyi ajándékokat, mint járni a zsúfolt üzleteket – legalábbis

Kis data kis gond – big data nagy gond?

  A digitálizáció előretörésével az életünk egészen apró, hétköznapi momentumai is követhető nyomot hagynak maguk után a virtuális térben. Nem akarjuk megijeszteni az olvasót,

Teszteltük – McDonald’s terminálok

Ha már cikket írunk róla, hát ki is próbáltuk a vörösvári úti McDonald’s-ban kihelyezett rendelésfelvevő kiosk terminálokat. Persze a komoly szakmaiságot némileg félretéve rohamoztuk

|||

UX Research: Túl a usabilityn

  Ki ne hallott volna már a UX research kifejezésről? Mosolygós, kreatív, laza fiatalok mosolyognak ránk a Facebookon, újabb és újabb start-up cégek jelennek