Hányan bérelnének bútort az IKEA-tól?

 

Év elején olvashattuk a hírt, hogy az IKEA tervei közt szerepel a bútorok bérlésének bevezetése, ami az újrahasznosítás lehetőségével egyrészt illeszkedik a vállalat fenntarthatósági törekvéseihez, másrészt alternatívát kínál azoknak, akik rövid távra rendezkednek be otthonukban: albérletben élnek, vagy néhány éven belül lakáscserén gondolkodnak.

bútor piackutatás
Kevesen hallottak a bútorbérlésről, de ők jó ötletnek tartják

Kérdés, a magyarok számára mennyire lenne vonzó egy ilyen lehetőség, és kik azok, akik szívesen bérelnének bútorokat a jövőben? Erre kereste a választ az NRC kutatása, amelyet a 18-59 évesek körében végzett február végén.

Az eredmények szerint a hír viszonylag keveseket ért el, a fogadtatása pedig eléggé vegyes. A megkérdezettek mindössze 9 százaléka értesült a sajtóból az IKEA tervéről, de megismerve annak részleteit 7 százalék tartja kifejezetten jó ötletnek, további 34 százalék pedig alapvetően szimpatizál az elképzeléssel. Legnagyobb arányban azok lelkesednek az ötletért, akik vagy gyakran költözködnek, vagy terveznek a közeljövőben költözést, valamint azok, akik időről-időre szeretik átalakítani a lakásukat – körükben a többség pozitívan viszonyul tartja az bútor-bérlési konstrukcióhoz.

A fentiekből azért az következik, hogy amennyiben az IKEA megjelenik hazánkban a szolgáltatással, az emberek nem fognak tömegesen élni lehetőséggel. A megkérdezettek ötöde tartja egyáltalán elképzelhetőnek, hogy bútort bérel a jövőben; a nagy többség tehát egyáltalán nem nyitott. Az IKEA jelenlegi vásárlói között is utóbbiak vannak többségben, de ebben a szegmensben azért egyértelműen nagyobb lehet a kereslet: azok körében, akik az elmúlt 3 évben vásároltak az áruházban, a potenciális igénybevevők aránya meghaladja a 30 százalékot.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Utazást a hálón, kenyeret a sarki boltban

Vásárlási szokások Bár erős túlzás lenne azt állítani, hogy hazánkban virágzik az elektronikus kereskedelem, de tény, hogy dinamikusan nő azok száma, akik kipróbálták már

Repülés tekintetében az idősebbek vezetnek

A 18-69 éves internetezők 42 százaléka ült már repülőgépen, és 16 százalék azok aránya, akik utaztak már fapadossal. Repülés tekintetében az idősebb korosztály rendelkezik

Közös(ségi) játékélmények online

Hazánkban közel 2 millió ember, az internetezők 53 százaléka játszik legalább alkalmanként online játékokat másokkal. Bár alapvetően a fiatalokra jellemző tevékenységről van szó, az