Hat tipikus életpálya jellemző Magyarországon

Nincs már általánosan követendő értékrend: a magyar lakosság jellemzően hat eltérő modell alapján éli az életét – derült ki abból az egyedülálló életút-szegmentációs kutatásból, amit a Groupama megbízásából az NRC készített 2016 augusztusában. A biztosító egy rendhagyó, egynapos kiállítás keretében ismertette az eredményt. A rendezvényen Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója elmondta: a hat modellt tradicionális, vagyontalan, páros, értelmiségi, építkező és idealista életívnek nevezték el.A tradicionális és a vagyontalan életút csak az anyagi lehetőségekben tér el egymástól, de mindkettő inkább az idősebb korosztály sajátja, és évtizedekkel ezelőttről ismert életmodell.  Az értelmiségi út a tanulmányok későbbi befejezését, későbbi házasságkötést, gyermekvállalást, de jobb anyagi lehetőségeket jelent. A páros életív a mai harmincasok útja, ami korai összeköltözéssel és közös egzisztencia-teremtéssel jár. Az építkező típusúak pedig nagyon korán tartalékot képeznek céljaik érdekében, ezzel párhuzamosan azonban kitolódik esetükben a nagy életesemények ideje.További részletek a Groupama honlapján:A mai fiatalok szüleiknél 10 évvel korábban kezdik el az öngondoskodást

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
||

FÓKUSZBAN AZ ONLINE BULLETIN BOARD

Ezúttal az online kvalitatív kutatási megoldások közül az online bulletin board (fórumkutatás) módszeréről írtunk összegzést. Hogyan is működik az OBB vagyis a fórumkutatás?

online mélyinterjús módszerek||NRC online kvalitatív módszerek

ONLINE MÉLYINTERJÚK – DISTANCE INTERVIEWING

Korábban az online fókuszcsoportokat, a chat vs. voice módszert mutattuk be, mostani cikkünkben pedig a személyes (one-on-one) interjúzás új útjait és tanulságait igyekeztünk áttekinteni: módszertani megoldások összevetése és támogató szoftverek számba vétele az NRC tapasztalatai alapján.

||||||||||||||||||||||||||

FÓKUSZCSOPORT CHAT VS VOICE

Chat alapú és voice alapú fókuszcsoportok összevetése: jellemzők, előnyök-hátrányok, különbségek | online kvalitatív kutatások az NRC-nél.