Sajtótájékoztató – Facial Recognition Software

FRSAz NRC Kft a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs alapból biztosított támogatásból, kutatás-fejlesztési projektet valósít meg a „Mikro- és Kisvállalkozások Innovációs Tevékenységének Támogatása” pályázati felhívás keretében.

Az NRC Kft. 2019 január 2-án megkezdte az FRS – Facial Recognition Software, 2018-1.1.1-MKI-2018-00138 azonosítószámú kutatás-fejlesztési projektjét.

Az FRS egy olyan, emóciók felismerésére, olvasására és rögzítésére képes szoftver lesz, amit számos optikai szenzorral, kamerával rendelkező platformra (pl. laptopra, okostelefonra, tabletre) lehet majd telepíteni. Miközben a fogyasztó valamilyen audiovizuális tartalmat (pl. reklámfilmet) néz készülékén, a szoftver az arckifejezések detektálásán keresztül méri be az adott tartalommal kapcsolatos emóciókat. Ezen túl nem megkérdezzük, hogy mit érzett egy stimulival kapcsolatban, hanem detektáljuk, így a válaszadásból és annak tudatosságából fakadó hibákat, torzításokat kiszűrjük, azoknál valósabb, pontosabb, akár a tudatalattira (is) vonatkozó eredményeket kapva.

Fókuszban az érzelem

Olyan szoftvert tervezünk, amivel képesek leszünk emberek érzelmeit arcról leolvasni. A szoftver az arckifejezések biológiai determináltságán alapuló, Paul Ekman által kidolgozott megközelítésen alapul, és hozzáidomul a digitális kor kihívásaihoz. Az FRS segítségével viszont az eddiginél sokkal pontosabb képet kaphatunk arról, hogy egyes audiovizuális stimulusok (pl. reklámfilmek, videók, stb.) milyen érzelmeket váltanak ki nemcsak egyének, hanem a társadalom egyes csoportjaiból is. Az érzelmek mérése innentől társadalomtudományi szempontból (is) megfelelő módon, társadalmi csoportokat reprezentáló mintákon történik meg, ami egyértelműen újdonság és lehetőség a marketingkutatói szakma számára.

A szoftvert a következő két évben fejlesztjük, a piacról a fejlesztési folyamat után tud majd önállóan projekteket hozni – tehát a valós, piaci helyzetben történő „tesztelés” után nyeri majd el véglegesnek tekinthető formáját valós ügyfél visszajelzések alapján.

A projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap finanszírozásával 72 946 881 forint vissza nem térítendő támogatásból valósul meg (támogatás mértéke: 70,34%). A projekt tervezett befejezése 2020. december 31.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
CX trendek 2023|

Ügyfélélmény és CX trendek 2023

Tegnap a CXPA Hungary felkérésére egy előadást tartottam a 2023 ügyfélélmény trendekről és a hazai lakosság ügyfélelvárásairól, amelyből készítettem a nemzetközi trendeket összefoglaló cikket.

88% az internetpenetráció Magyarországon

Az online világ jelentős változásokon megy keresztül, melyek hatással vannak a társadalomra és a vállalatokra. Az internetpenetráció Magyarországon 2000-ben még csak 12% volt, azonban