Bitcoin-láz | Vennénk bitcoint?

 

Szinte nem múlik el úgy nap, hogy ne jelenne meg a médiában valamilyen hír, vélemény a bitcoinnal kapcsolatban, így talán senki sem lepődik meg azon, hogy a magyar internetezők többsége – 63 százaléka – is hallott már a legismertebb kriptovalutáról. Ez persze nem jelenti azt, hogy közel 3,5 millió magyar tökéletesen tájékozott lenne a témában, sőt! A sajtóban csak minden harmadik netező olvassa el legalább alkalmanként a bitcoinnal kapcsolatos híreket, az ismeretek pedig jellemzően csak a jelenség tényére, esetleg alapvető információkra vonatkoznak – komolyabb tudással saját megítélése szerint is csak minden tizedik netező rendelkezik, teljesen otthonosan pedig alig 2 százalékuk mozog a témában.

*Azok körében, akik legalább az alapvető dolgokkal tisztában vannak a bitcoinnal kapcsolatban

A férfiak, a budapestiek és a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők az átlagosnál nagyobb arányban vannak képben a bitcoinnal kapcsolatban, ahogy a fiatalok is jártasabbak ez ügyben, mint az idősebb korosztályok – ráadásul a téma valódi „amatőr szakértői” jórészt húszas vagy harmincas éveikben járnak. Hiába igaz tehát, hogy általában véve a gazdasági, pénzügyi hírek iránti érdeklődés jellemzőbb az idősebb – negyvenes, ötvenes – korosztályokra, az a tény, hogy a fiatalok nyitottabbak a technológiai újdonságokra, a befektetési lehetőségekre, és a kockázatvállalási hajlandóságuk is nagyobb, azt eredményezi, hogy leginkább az Y generáció affinis a bitcoin jelenségre.

Bár jelenleg csak a magyar internetezők egy-másfél százaléka rendelkezik bitcoinnal, és nagyjából ugyanennyien vannak, akik komolyan tervezik a kriptovaluta beszerzését, azért a netezők közel egyötöde legalábbis már fontolóra vette, hogy vásárol a jövőben bitcoint. A vásárlásra való nyitottság természetesen együtt jár a technológiával kapcsolatos ismerek alaposságával, így a közeljövő tipikus bitcoin-birtokosai a húszas-harmincas éveikben járó férfiak lesznek. Akik aztán persze bevonhatnak a használói körbe más csoportokat is – hiszen az, hogy valaki elgondolkodik-e a bitcoin vásárlásán, egyértelműen összefügg azzal, hogy van-e az ismeretségi körében olyan, akinek van már ezzel kapcsolatos tapasztalata.

A jövőbeli terveket persze az is erősen befolyásolja, mit gondolunk a kriptovaluta jövőjéről. Ha csak azokat vizsgáljuk, akik alapvetően tisztában vannak a bitcoin lényegével, akkor is elég nagy a bizonytalanság, és a megosztottság is – igaz, a többség inkább a negatívumokat és a veszélyeket látja. Míg 38 százalék ért egyet azzal, hogy a bitcoin jó befektetés lehet, azt pedig 35 százalék tudja elképzelni, hogy ez lehet a jövő fizetőeszköze, addig négyből hárman kockázatosnak érzik bitcoinba fektetni a pénzüket. Ráadásul közel 60 százalék osztja azt a nézetet, miszerint az egész bitcoin-jelenség csupán egy lufi, amely idővel ki fog pukkanni.

Szakértői vélemény – Molnár Zoltán, vezető kutató (NRC)
Egy befektetési tanácsadó valószínűleg pont azoknak ajánlana kockázatosabb instrumentumokat, akik most a bitcoin felé kacsintgatnak: a pályájuk elején járó, egyedülálló, még nagyon hosszú időre tervező fiatal férfiaknak, akik mikor kockáztassanak, ha nem most. A bitcoin nekik mindenekelőtt befektetés, lehetne akár szója vagy cink az árutőzsdén, de ez most történetesen bitcoin. Sokan mondják azt, hogy az a baj a kriptopénzekkel, hogy nincs fundamentumuk, nincs mögöttük materiális érték, amit képviselne. Én azt mondom, hogy ha a szójáról tudjuk, hogy mire való és miért hasznos, akkor a bitcoinról is tudnunk kellene, miért jó, miben jobb, mint a hagyományos pénz, mitől lesz hasznos a mindennapi életünkben. Amíg ez a fundamentum nem nyilvánvaló, addig bizony nagy a lufi-veszély, mert olyan dolgot adunk-veszünk, amiről nem tudjuk a használati értékét.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
Facial Recognition Software az NRC-től|||

Facial Recognition Software projektbeszámoló

Az NRC által kifejlesztett Facial recognition Software az egész reklámszakma számára hasznot hajthat. Segítéségével pontosabban detektálhatják, milyen érzelmi és tudatos reakciókat váltott ki az általuk készített reklámfilm vagy kreatív anyag.

|

Instant Marketing Research projektbeszámoló

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.

infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.

hu_HUHU