Biztosítás: online kötjük?

Egyre több ügyet intézünk az interneten, miért épp a biztosításkötés lenne kivétel? Friss NRC adatok arról, kik, hol és milyen biztosítást kötnek online módon.

Minden második felnőtt magyar internetező kötött valamilyen biztosítást az elmúlt 3 évben, és kétötödük használta ehhez az internetet; vagyis a netpolgárok 20 százaléka – több mint 1 millió ember – kötött biztosítást online módon. Kétharmaduk választott ehhez valamilyen online alkuszt; közvetlenül a biztosító oldalán nagyjából kétötödük, valamelyik bank internetes felületén pedig egytizedük kötötte meg a biztosítást.

Az online alkuszok közül a Netrisk a legismertebb: az internetezők 57 százaléka ismeri és 23 százaléka használta is az oldalt – tájékozódás, kalkuláció vagy biztosítás megkötése céljából –, megelőzve a biztositas.hu-t, amely 34 százalékos ismertséggel és 13 százalékos használói aránnyal rendelkezik.

Kötelező: online kötni kötelező?

Ha online biztosításkötés, akkor elsősorban KGFB. A többség – az internetezők 12 százaléka – ugyanis kötelezőjét kötötte meg az interneten az elmúlt 3 évben. Fele ennyien kötöttek utasbiztosítást, illetve lakásbiztosítást – egyéb biztosítást pedig még ennél is kevesebben.

Érdemes ugyanakkor nem csak az abszolút számokat nézni, hanem azt is, hogy az egyes termékek esetében az összes kötés mekkora hányada történik online platformokon. Ez esetben is a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás vezeti a listát: azok körében, akik kötöttek ilyet, 55 százalék online módon intézte, ezzel egyértelműen a KGFB a leginkább online-kompatibilis biztosítási termék. Az utasbiztosítás és a CASCO esetében ez az arány szintén eléri a 40 százalékot, a lakásbiztosítások esetében ugyanakkor csak 20 százalék, ami azt jelzi, hogy bár az online kötés lehetősége a lakásbiztosítás esetében sem újdonság, a többség ezt (ma még) inkább offline módon köti meg, akkor is, ha más ügyeket az interneten intéz.

Végezetül érdemes egy pillantást vetni az interneten biztosítást intézők demográfiai profiljára – főként arra, hogy mely szegmensek affinisek leginkább az online kötésre. Ez alapján egyértelműen a diplomával rendelkezőket és a budapestieket lehet kiemelni: előbbiek az online kötők 44, utóbbiak 29 százalékát teszik ki, így mindkét szegmens közel másfélszeres súllyal képviselteti magát az internes ügyfelek körében.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
IMR - Instant Market Research - az online piackutatást támogató komplex rendszer|chatszoba|||||

A KORLÁTOK LEBONTÁSA

Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.

Online vásárlás: férfiak és nők

ONLINE VÁSÁRLÁS: NŐK ÉS FÉRFIAK

Az online vásárlások trendjeit az NRC a 2000-es évek eleje óta vizsgálja. A 2018 első negyedévében indított, célzott E-Commerce Tracking kutatásunkban az e-vásárlók költése mellett az attitűdöket és elvárásokat is rendszeresen nyomon követjük. Ezúttal a férfiak és nők közötti különbségekre voltunk kíváncsiak.

Digi@Bank Monitor: külön is megvásárolható negyedéves elemzéseink (Digi@Bank éves előfizetőknek ingyenes)|Digi@Bank Monitor logo

PÉNZÜGYI TÉMÁK: A DIGI@BANK MONITOR 2019. ÉVI BULLETIN ELEMZÉSEI

Az NRC Digi@Bank Monitor pénzügyi és fintech elemzésének külön is megvásárolható Bulletin elemzéseit foglaltuk össze infografikán: szemezgessen főcímeinkből! Néhány érdekes idei hot topic ízelítőnek: lakáskassza, LTP, hitelezés, kölcsönök, online áruhitel, QR-kód, online hitelesítés