Digi@Bank monitor
Hogyan, milyen ütemben, milyen lépésekben digitalizálódik a magyar banki ügyfél? Milyen arányban bankol mobilról vagy számítógépről? Mennyire lép ki pénzügyeivel a hagyományos, univerzális bankok világából a fintech szolgáltatók felé? Mit gondol az új csatornákról, például a chatbotokról vagy a videobankárról? Melyik bank internetbankját, mobilbankját szeretik az ügyfelek leginkább? Hogyan változott ez az elmúlt időkben? Felhívja még az ügyfél a Call Centert egyáltalán? Miért? Hányan járnak bankfiókba az internetezők közül? Mik a fióki tapasztalatok? Akarunk már online számlát nyitni? Mit gondolunk az online bankkártyás fizetésről? Milyen az egyes bankok digitális image?
Foglalkoztatnak ilyen és hasonló kérdések?
2023 második negyedévében is folytatódnak a tendenciák a digitális csatornák használatában. Az internetbank-használók aránya továbbra is csökken, jelenleg 60% lép be valamilyen gyakorisággal. Habár a mobilbank-használatban az év eleji méréshez képest nem látunk növekedést (65% használja), a kereszthasználati arányokban egyértelműen megmutatkozik, hogy a mobilapplikáció mára már minden tekintetben maga mögé utasítja az internetbankot (használók arányát, használati gyakoriságot, preferenciát tekintve egyaránt).”

A kutatásról:
- negyedévente 1000 főt kérdezünk meg
- 18-65 éves bankhasználók töltik ki a kérdőívet
- a szokásos nem, életkori csoport, iskolai végzettség, településtípus és regionális reprezentativitás mellett figyelünk arra is, hogy a bankhasználat és okostelefonhasználat terén is kövesse a mintánk a korrekt arányokat, ezért ezeket az omnibuszunkon folyamatosan mérjük, és ezáltal a 18-65 éves internetező bankhasználókra pontos reprezentatív mintánk van negyedévente
- évente négyszer mérünk, év elején előre meghatározott hónapokban
- a kérdőív moduláris, vagyis nem minden negyedévben kérdezünk minden témát
- az elemzés negyedévente egy körülbelül 100 oldalas anyag, amely minden témából tartalmazza a legfrissebb adatokat, azaz teljes képet nyújt a Digi@Bank témáiból, akár az aktuális, akár a megelőző mérésből származnak

Digi@Bank Monitor előfizetés
A Digi@Bank Monitor éves előfizetés formájában működik, ügyfeleinkkel felhasználási szerződést kötünk, amely az adott naptári év négy hullámára érvényes. Az előfizetés tartalmazza a Digi@Bank Bulletint is, amely minden negyedévben aktuális, ügyfeleinket foglalkoztató ad hoc blokk lekérdezését jelenti. Kutattuk korábban például az azonnali fizetés kérdéskörét, az MKB-BB fúziót, vagy olyan aktuális kérdéseket, hogy mit szólnak az ügyfelek az SMS-ek push értesítésekre váltásához. Az aktuálisan vizsgálandó kérdésekre az előfizetőktől javaslatokat várunk. Ezen túl, külön díjazás ellenében exkluzív kérdéseket is fel tudunk tenni, amelyek azonban nem jutnak el a többi előfizetőhöz.
Bemutató anyag letöltése
További cikkeink

Van, aki forrón szereti? – A lakosság megélése a 2024-es nyári hőmérséklet kapcsán

Adatvizualizáció, Python, szerelem

Piackutatási trendek 2025: társadalmi és technológiai trendek, amelyek hatással vannak a világunkra

2025 – 25 éves az NRC és a hazai online piackutatás

Tényleg a január a leginkább téli depressziós hónap?

Data Processing, adatmenedzser

A piackutatás új korszaka a Mesterséges Intelligenciával

Molnár Zoltán – A szelektív hulladékgyűjtés: hol tartunk?

Rab Árpád – Sági Ferenc: Élet 3.0 – Elveszi-e munkádat a mesterséges intelligencia?

Ezt most hová tegyem? – hulladékok lakossági kutatása, I. rész

Miért várat magára a Service Design forradalom Magyarországon?

Gépi dallamok – zenél a mesterséges intelligencia
Letölthető infografikák

Válogass az NRC letölthető infografikák között, használd fel az adatokat, amelyeket találsz, de kérlek mindig hivatkozz ránk.