
Service Design
Az NRC Service Design (szolgáltatásfejlesztés) módszerét akkor érdemes használni, amikor a vállalatok pontosan szeretnének megérteni, hogy a felhasználók hogyan viszonyulnak egy adott szolgáltatáshoz vagy ügyfélutakhoz. Ez a módszer segít feltárni, hogy mely szolgáltatási aspektusokra fókuszálnak a felhasználók, milyen sorrendben, és hogyan élik meg az egyes érintkezési pontokat.
Az NRC Service Design (szolgáltatásfejlesztés) módszerét akkor érdemes választani, ha a vállalatok mélyebb megértést szeretnének szerezni a felhasználók élményéről és az ügyfélút elemeiről. Ez a módszer lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy lássák, mely szolgáltatási aspektusok vonják leginkább a felhasználók figyelmét, és mely területek igényelnek további fejlesztést.
- Felhasználói élmény: Megmutatja, hogy a felhasználók mely szolgáltatási aspektusokat értékelik a leginkább.
- Ügyfélút elemzése (Customer Journey): Feltárja az ügyfélút különböző szakaszait és azok hatásait a felhasználói élményre.
- Érintkezési pontok: Azonosítja a kulcsfontosságú érintkezési pontokat és javaslatokat tesz a fejlesztésükre.
- Design-vezérelt vállalati transzformáció: Az NRC módszere az emberi tényezőre összpontosít, beleértve a félelmeket, motivációt és az alkalmazkodást a változáshoz.
- Emberközpontú üzleti stratégia: Az NRC segít a vállalatoknak a felhasználók igényeinek középpontba helyezésében az üzleti stratégiában, a szervezeti struktúrák összehangolása érdekében.
- Felhasználói Interjúk: Mélyreható beszélgetések a felhasználókkal, hogy megértsük igényeiket és élményeiket.
- Kvantiatív kutatások: Kvantitatív kutatási megoldásokat alkalmazunk, ahol reprezentatív adatfelvétel segítségével validáljuk az ügyfél és felhasználó javaslatokat és adatvezérleten készítjük el a perszónákat.
- Journey Mapping: Az ügyfélút térképezése, hogy feltárjuk a felhasználói interakciók fontos pontjait.
- Prototípusok és Tesztelés: A szolgáltatás különböző aspektusainak prototípusait teszteljük a felhasználókkal, hogy értékes visszajelzéseket szerezzünk.
- Pain Point elemzés: Amely segítségével a vállalat megismeri az ügyfeli „fájdalompontjait” és adatvezérelt módon gyors megoldásokkal segítjük a vállalat fejlesztéseit.
- Persona készítés: Piackutatás módszerekkel feltárjuk a teljes ügyfél és nem ügyfél célcsoportot és a kvantitatív kutatás adatbázisán készítjük el a perszóna szegmentációnkat, így projektálva és validálva az eredményeket.
Egy nagy telekommunikációs cég például az ad-hoc online kvantitatív kutatás segítségével gyűjtött adatokat egy új szolgáltatás bevezetése előtt. Az eredményekből megtudta, hogy a célpiac milyen funkciókat és jellemzőket értékelne a leginkább a tervezett szolgáltatásban. Az eredményeket felhasználva a cég módosított a termék kialakításán és bevezetési stratégiáján, így a szolgáltatás nagyobb sikerrel került a piacra.
Például egy bank az NRC Service Design módszert használhatja ügyfélélményének és digitális banki szolgáltatásainak javítására. A bank megbízhatja az NRC-t, hogy elemezze az ügyfelek interakcióit az online banki platformon, az ATM-eken és a fiókbeli tranzakciókon keresztül. Az elemzés során az NRC kiemelheti azokat a területeket és célcsoportokat, ahol az ügyfelek nehézségekbe ütköznek vagy ahol a folyamatok nem hatékonyak. Az NRC javaslatokat tehet a digitális interfészek, a tranzakciós folyamatok és az ügyfélkapcsolati csatornák fejlesztésére, hogy javuljon az ügyfélutak egyszerűsége és élménye. A kapott eredményeket a megbízó szakembereivel közösen egy folyamatfejlesztési workshopon feldolgozzák és olyan a vállalati folyamatokba könnyen és gyorsan megvalósítható megoldásokat dolgoznak, ki, amely javítja a dolgozó folyamatokat és így nagy hatással van az ügyfélélményre is.
Az NRC piackutatási módszereket alkalmaz a Service Design folyamatokban, így biztosítva, hogy a fejlesztések megbízható és érvényes kutatási adatokon alapuljanak. Ezáltal az NRC adatvezérelt megközelítéssel segíti az ügyfeleket a fejlesztések sikeres kivitelezésében és a vállalati folyamatokba való integrálásában. Az NRC módszertana lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy pontosan megértsék a felhasználók igényeit és reakcióit a különböző szolgáltatási aspektusokra, biztosítva ezzel a fejlesztési folyamatok sikerességét.
Ajánlatkérés
Keressen minket bizalommal
Legújabb cikkek

Adatvizualizáció, Python, szerelem
2025.02.17.
Nincs hozzászólás
Miben rejlik a Python alapú adatvizualizáció ereje? Hogyan változtatják meg a dinamikus dashboardok az adatmegosztást? Cikkünkben ezeket a kérdéseket válaszoljuk meg.

Piackutatási trendek 2025: társadalmi és technológiai trendek, amelyek hatással vannak a világunkra
2025.02.13.
Nincs hozzászólás
A piackutatás világa folyamatosan változik. Cikkünkből kiderül, hogy miként befolyásolja a piackutatás fejlődését a társadalmi és a technológiai trendek alakulása. És vajon hogyan hat ez

2025 – 25 éves az NRC és a hazai online piackutatás
2025.01.29.
Nincs hozzászólás
Az NRC idén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját. 25 év, egy negyedszázad, ami még gombócból is sok, de mivel szeretem a gombócokat, ezért jöhet még legalább

Tényleg a január a leginkább téli depressziós hónap?
2025.01.17.
Nincs hozzászólás
A Blue Monday ugyan inkább csak mítosz, de a téli depresszió jelensége tudományosan igazolt. Cikkünkből kiderül, hogy a magyar lakosság mely hónapoktól irtózik, és melyek