Szemkamera
A szemkamera (eye tracking) kutatási módszerét akkor érdemes használni, amikor a vállalatok pontosan szeretnének megérteni, hogy a felhasználók hogyan viszonyulnak egy adott digitális felülethez vagy termékhez. Ez a módszer segít feltárni, hogy mely területekre fókuszálnak a felhasználók, milyen sorrendben és mennyi időt töltenek el egyes részekkel.
Az NRC szemkamera kutatási módszerét akkor érdemes választani, ha a vállalatok mélyebb megértést szeretnének szerezni a felhasználók viselkedéséről és figyelem-elterelődéséről. Ez a módszer lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy lássák, mi vonja leginkább a felhasználók figyelmét, és mely területek igényelnek több figyelmet vagy fejlesztést.
- Felhasználói fókusz: Megmutatja, hogy a felhasználók mely területekre összpontosítanak leginkább egy adott felületen.
- Navigációs szokások: Megmutatja, hogy a felhasználók hogyan navigálnak egy adott felületen, melyik részét nézik először, és milyen sorrendben haladnak.
- Érdeklődési pontok: Felismeri, mely területek, elemek vonzzák leginkább a felhasználók figyelmét.
- Hőtérkép elemzés: A szemmozgások alapján készített hőtérképek segítségével vizualizálható, mely területek, elemek vonzzák leginkább a felhasználók figyelmét.
- Fixáció és sakkádok elemzése: Az elemzés során különbséget teszünk a fixációk között (amikor a szem rögzít egy pontot) és a sakkádok között (gyors szemmozgások egyik pontból a másikba), ezáltal még pontosabb képet kapva a felhasználói viselkedésről.
- Think-Aloud interjúk: A szemkamerás kutatás során mindig interjúkkal segítjük az elakadások, a meg nem értett menüpontok és a nehéz részek feltárását, hogy a fejlesztők munkáját a lehető legkönnyebbé tegyük.
Egy távközlési cég például az NRC szemkamera kutatását használhatja honlapja optimalizálására. A cég megbízhatja az NRC-t, hogy vizsgálja meg, hogy a látogatók hogyan navigálnak a honlapon, mely elemeket nézik meg először, hova kattintanak leggyakrabban, és mely területekre összpontosítanak a legtöbbet. Az eredmények segíthetnek a cégnek a honlap felhasználóbaráttá tételében, a fontos információk kiemelésében és a navigáció megkönnyítésében.
Az NRC szemkamera kutatási módszerének használata lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy pontos képet kapjanak a felhasználói viselkedésről és a felhasználók által fontosnak tartott területekről. Ezáltal a vállalatok hatékonyabban tudják optimalizálni a felületeiket, javítva a felhasználói élményt és növelve az ügyfél-elégedettséget.

Ajánlatkérés
Keressen minket bizalommal
Legújabb cikkek

E-kereskedelem trendek 2025: A piac újrarendeződése és a hazai webshopok kihívásai
2025.03.25.
Nincs hozzászólás
E-kereskedelem trendek 2025: Miért költenek egyre többet a magyar vásárlók külföldi webshopokban? Hogyan tarthatják meg ügyfeleiket a hazai e-kereskedők a Temu térnyerése mellett?

Spájzolás vagy költés? Befektetés vagy haláltánc?
2025.03.19.
Nincs hozzászólás
Molnár Zoltán, az NRC ügyfélkapcsolati igazgatója a DigitalHungary Klub rendezvényén adott elő, ahol a magyar lakosság pénzügyi várakozásait mutatta be. Befektetés vagy haláltánc?

Van, aki forrón szereti? – A lakosság megélése a 2024-es nyári hőmérséklet kapcsán
2025.03.04.
Nincs hozzászólás
Hogyan befolyásolja az egyre növekedő hőmérséklet a nyarainkat? Változnak-e az utazási szokások? Cikkünkben ezekre is választ adunk.

Adatvizualizáció, Python, szerelem
2025.02.17.
Nincs hozzászólás
Miben rejlik a Python alapú adatvizualizáció ereje? Hogyan változtatják meg a dinamikus dashboardok az adatmegosztást? Cikkünkben ezeket a kérdéseket válaszoljuk meg.