5 év múlva már okosvécén fogunk ülni?

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

molnar-judit
Manapság lassan már minden „okossá” válik körülöttünk. Az okostelefonok, tabletek már az életünk részei, de emellett támadnak az okosórák, okoskarkötők, okosszemüvegek, okoshűtők és egyéb okos okosságok. De vajon hogy fogadják ezt a hazai internetezők? Nyitottak arra, hogy ilyen szinten beengedjék életükbe ezt az internet vezérelte világot, vagy maradnának inkább egy konzervatívabb életformánál? Erre kerestük a választ.

A legújabb kütyü kutatásunk a 2015. őszi Marketingkutató magazinban jelent meg. Rendelje meg  az NRC ingyenes szakmai magazinját, amelyet vállalati feliratkozóinknak postai úton is eljuttatunk.

*****

Lassan nem lehet már olyan eszközt találni háztartásunkban, vagy olyan ruhadarabot a szekrényünkben, aminek ne készült volna már el az „okos” változata. Folyamatosan ellepnek minket a különböző kütyük, melyek állítólag könnyebbé teszik életünket. Vannak, akik idegenkednek ezektől a modern, internet alapú eszközöktől, mások alig bírják kivárni azt, hogy egy újabb ilyen eszközt vásárolhassanak.A következő jövőképet festettük válaszadóink elé:

  • Reggel hétkor a csuklónkon érzett enyhe rezgés ébreszt, a karperec alvási ciklusunk alapján pont a tökéletes időpontban kapcsol be.
  • Reggeli előtt egy szkennernél húzzuk el a kezünket, hogy az Ie tudja olvasni a vércukorszintünket, majd eszerint ajánl reggelit.
  • A kávégépre illesztjük ujjunkat, így az ujjlenyomatunk alapján felismer, és pontosan olyan kévét főz nekünk, amilyet szeretünk.
  • Okosvillával esszük a reggelit, ami arra is figyel, hogy ne együnk túl gyorsan, mert az nem egészséges.
  • Reggeli után okosfogkefével mosunk fogat, ami amellett, hogy figyeli a fogmosási szokásainkat, el is küldi azt okostelefonunkra, és figyelmeztet, hogy holnap két perccel több időt kellene a fogainkra szánni…

A leírás láttán a 18-75 éves internetezők mindössze 25%-a jelezte azt, hogy vonzó számára ez a teljesen „okos” életforma, és ennél is kevesebben (15%) tudják azt elképzelni, hogy néhány év múlva ilyen szinten fogják használni az okos eszközöket, és ehhez hasonlóan fognak élni. Természetesen korosztályonként látható némi eltérés: míg a fiatal, 18-29 éves korosztály körében 30% azoknak az aránya, akik vonzónak találják a felvázolt életformát, addig az ötven felettiek körében ez az arány már csak 20%. Ez alapján ugyanakkor nem beszélhetünk a fiatalok részéről sem feltétlen nyitottságról. De vajon mi lehet az elutasítás oka? Hiszen ezek az eszközök megkönnyítik a mindennapjainkat, és gyakorlatilag konkrét feladatokat vesznek ki a kezünkből – akkor miért nem szimpatikus ez az emberek többségének?A szakértő ellenzők között akadnak olyanok, akik attól tartanak, hogy az emberek elidegenednek egymástól a modern kütyük hatására; vannak, akik a környezetvédelmi problémákat emelik ki; megint mások pedig egy olyan posztapokaliptikus világképet vizionálnak, amelyben egyik napról a másikra gépek nélkül maradunk „életképtelenül”, az okos kütyük ellenünk fordulnak, és nekünk már nem lesz meg a képességünk arra, hogy megvédjük magunkat, hiszen addigra teljesen ellustulunk, és magatehetetlenek leszünk az okos eszközöknek köszönhetően.De hogy látják ezt magyar internetezők? Nagyjából hasonlóan vélekednek, hiszen körülbelül kétharmaduk gondolja úgy, hogy az okos kütyük térhódításának köszönhetően az emberi kapcsolatok felszínesebbé válnak/válhatnak, továbbá hogy használatuk veszélyes az emberi fejlődésre nézve, mivel egyre kevésbé leszünk rákényszerülve arra, hogy gondolkozzunk. A többség az adatbiztonság miatt is aggódik, mert úgy gondolják, hogy adataink, személyes információink könnyen illetéktelen kezekbe kerülhetnek, ha ilyen eszközöket használunk.Az internetezőkön belül három nagy szegmenst különíthetünk el az okos eszközökhöz való hozzáállás alapján. A relatív többség, nagyjából minden második ember az „elzárkózók” körét erősíti: ők alapvetően úgy látják, nincs szükségük már több okos eszközre. Körülbelül a a netezők egynegyede tartozik a „nyitottak” közé, akik azt vallják, hogy haladni kell a korral, ezért ha tehetik, megvásárolnak majd minden olyan okos eszközt, amiről úgy gondolják, hogy hasznos. Hasonló nagyságú a „mérsékelten kütyüpártiak” tábora – ők bár számolnak a veszélyekkel, néhány új okos eszközre még nyitottságot mutatnak.De melyek is azok az eszközök, amelyekre inkább nyitottak az emberek, és melyek, amelyekre kevésbé? Kutatásunkban tíz különböző – önkényesen választott – okos eszköz esetében mértük meg azt, hogy hány embernek tetszik, hányan vennék igénybe olyan áron, amit kedvezőnek ítélnek meg, és mennyit fizetnének az adott eszközért jelenleg. A részletes eredményeket a következő ábrák mutatják.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.

IMR - Instant Market Research - az online piackutatást támogató komplex rendszer|chatszoba|||||

A KORLÁTOK LEBONTÁSA

Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.

Online vásárlás: férfiak és nők

ONLINE VÁSÁRLÁS: NŐK ÉS FÉRFIAK

Az online vásárlások trendjeit az NRC a 2000-es évek eleje óta vizsgálja. A 2018 első negyedévében indított, célzott E-Commerce Tracking kutatásunkban az e-vásárlók költése mellett az attitűdöket és elvárásokat is rendszeresen nyomon követjük. Ezúttal a férfiak és nők közötti különbségekre voltunk kíváncsiak.

Digi@Bank Monitor: külön is megvásárolható negyedéves elemzéseink (Digi@Bank éves előfizetőknek ingyenes)|Digi@Bank Monitor logo

PÉNZÜGYI TÉMÁK: A DIGI@BANK MONITOR 2019. ÉVI BULLETIN ELEMZÉSEI

Az NRC Digi@Bank Monitor pénzügyi és fintech elemzésének külön is megvásárolható Bulletin elemzéseit foglaltuk össze infografikán: szemezgessen főcímeinkből! Néhány érdekes idei hot topic ízelítőnek: lakáskassza, LTP, hitelezés, kölcsönök, online áruhitel, QR-kód, online hitelesítés