A Nokia és a T-Mobile vezet

nrc

A legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosság csaknem 100 százalékának van mobiltelefonja. Magyarországon ha mobil, akkor Nokia; a netezők 40 százaléka rendelkezik ezzel a márkával, a mobilszolgáltató cégek versenyéből pedig a T-Mobile került ki győztesen. Az NRC a VMR felmérésben a márkák versenye mellett a telefon-alkalmazások népszerűségét is vizsgálta.

A mobiltelefonok piaca mindig is vonzó terület volt a gyártók számára. Az évek folyamán több céggel is találkozhattunk már, akik potenciált láttak az iparágban és szövetségesekkel, vagy anélkül, de bekapcsolódtak a versenybe. A mobiltelefonok piacát a folyamatos innováció és beruházások jellemzik; a gyártók megteremtik az igényeket, a fogyasztók pedig töretlen intenzitással hódolnak a mind újabb technológiai vívmányoknak és fejlett alkalmazásoknak.

Hazánkban a korábbi évekhez hasonlóan még mindig a finnországi Nokia cég készülékei azok, amelyekkel az internetezők legnagyobb aránya, 40 százaléka rendelkezik. Az utóbbi években a Sony Ericsson is láthatóan beleerősített. A komoly fejlesztési és kommunikációs tevékenységének is lehet köszönhető, hogy közvetlenül a Nokia mögött, 23 százalékkal a második helyet birtokolja. Két számjegyű értéket a fentebb említetteken túl egy gyártó tudott elérni; a dobogó harmadik fokán a Samsung márka áll, a netezők 16 százalékának van ilyen típusú mobilja.

mobilcikk_markak

A VMR felmérés rávilágított arra is, hogy még egyes készülékmárkákat tipikusan a férfiak, másokat inkább a nők vásárolnak. A Sony-Ericssonnal rendelkező internetezők jellemzően férfiak, használóinak 63 százaléka az erősebbik nem képviselői közül kerül ki. A Samsung esetében ugyanakkor pont fordított a helyzet.

Azt ugyan még nem tudjuk, hogy az iPhone készülékek értékesítése milyen hatással lesz a jelenlegi sorrendre és arányokra, azonban a szolgáltatók versenyére való befolyását sejteni lehet. A mobillal rendelkező internetezők jelentős aránya, jelenleg 46 százaléka a T-Mobile ügyfele. A Pannon 36 százalékkal a második, míg a Vodafone 28 százalékkal a harmadik helyen áll. Mivel egyes válaszadók saját, és céges mobiltelefonnal is rendelkeznek, előfordulhat, hogy egy időben több szolgáltatónak is az ügyfelei.

A mobiltelefonok használatával kapcsolatban a VMR kutatás azt állapította meg, hogy a legtöbben még mindig annak csupán alapfunkcióit használják. Az olyan innovatív szolgáltatások esetében, mint például a mobiltelefonon keresztüli internetezés, alacsony a rendszeres használók aránya. A mobilkészülékkel rendelkező internetezők mindössze 3 százaléka használja gyakorta ezt a funkciót.

mobilcikk_internet< A letölthető mobiltelefon alkalmazások közül a csengőhangok a legnépszerűbbek. A mobillal rendelkező 14-69 éves netezők 36 százaléka vette már igénybe ennek internetes letöltését. Ezt követi a mobiltelefonos játékok (19 százalék), majd pedig a kép vagy videó (18 százalék) letöltése. A célcsoport 46 százaléka mondja azt, hogy online még soha nem töltött le szolgáltatást telefonjára. A felmérést az NRC Piackutató 2008 első félévében végezte 10.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek (nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa) tekintetében reprezentatív a 14-69 éves magyar lakosságra nézve. A Visitor Media Research (VMR) Magyarország legnagyobb és legátfogóbb online tracking kutatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
Facial Recognition Software az NRC-től|||

Facial Recognition Software projektbeszámoló

Az NRC által kifejlesztett Facial recognition Software az egész reklámszakma számára hasznot hajthat. Segítéségével pontosabban detektálhatják, milyen érzelmi és tudatos reakciókat váltott ki az általuk készített reklámfilm vagy kreatív anyag.

|

Instant Marketing Research projektbeszámoló

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.