Mélyinterjú
A mélyinterjús kutatás akkor érdemes alkalmazni, amikor a vállalatok mélyebb betekintést szeretnének kapni a fogyasztói magatartásba, döntéshozatali folyamatokba, érzéseikbe, attitűdjeikbe vagy motivációikba. Ezen belül is, amikor a kérdések bonyolultabbak, vagy a válaszokban a minőség, a részletes információ fontosabb a mennyiségnél.
Amikor a vállalatok a kvantitatív adatgyűjtés korlátait szeretnék meghaladni és a ‘miért’ és ‘hogyan’ kérdésekre keresnek választ. Az NRC mélyinterjús kutatásának erőssége a mélyebb és személyesebb megértés biztosítása, mely az emberek cselekvéseinek, gondolkodásmódjának és érzéseinek megértését támogatja.
- Fogyasztói motivációk és attitűdök: Megérti, mi motiválja a fogyasztókat bizonyos termékek vagy szolgáltatások iránt, hogyan alakulnak ki és változnak az attitűdjeik.
- Vásárlói út elemzése: Felismeri, hogy a vásárlók hogyan élik meg a vásárlási folyamatot, milyen lépéseken mennek keresztül, melyik ponton merülnek fel nehézségek.
- Termék vagy szolgáltatás értékelése: Megtudja, hogy a fogyasztók hogyan értékelik a terméket vagy szolgáltatást, milyen pozitív és negatív élményekkel gazdagodtak.
- Nyitott kérdések: A résztvevő szabadon fejezheti ki gondolatait, érzéseit és tapasztalatait.
- Projektív technikák: Az embereknek gyakran nehezükre esik közvetlenül beszélni érzéseikről vagy véleményeikről, ezekben az esetekben a projektív technikák segítségével kerülhetnek a felszínre az alapvető érzések és gondolatok.
- Online mélyinterjúk: Voice, video vagy éppen chat módszert alkalmazva tudunk különböző megoldásokat szállítani az otthoni termékteszteléstől kezdve, egészen az időben hosszan tartó interjúkig és a mobiletnográfiai módszerekig bezárólag.
Például egy bank, amely új digitális banki szolgáltatást tervez bevezetni, mélyinterjús kutatást rendelhet az NRC-től. A kutatás során a bank potenciális ügyfeleivel készít mélyinterjúkat, hogy megértse igényeiket, elvárásaikat és félelmeiket az új digitális szolgáltatás bevezetésével kapcsolatban. Az interjúk során felmerülő értékes információkat felhasználva a bank finomíthatja a szolgáltatását, hogy az a lehető legjobban megfeleljen az ügyfelek igényeinek.
Az NRC mélyinterjús módszere lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy mélyebben megértsék ügyfeleik gondolkodásmódját, motivációit és érzéseit. Ez a fajta megértés lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy hatékonyabban kommunikáljanak ügyfeleikkel, jobban kielégítsék igényeiket és növeljék ügyfélértéküket.

Ajánlatkérés
Keressen minket bizalommal
Legújabb cikkek

Barátkozás felnőttkorban: nem gyerekjáték
2025.08.05.
Nincs hozzászólás
A szocializálódást leginkább a gyerekkorhoz kötjük, de mi történik akkor, ha az ember felnőttként szeretne új barátokat szerezni? Milyen programokat tartunk alkalmasnak az ismerkedésre és

Ahol a válaszadók laknak – netpanel.hu
2025.07.30.
Nincs hozzászólás
Ebben az adásban Gyenes Edina betekintést ad a Netpanel.hu háttérműködésébe, fejlesztési irányaiba és a közösségépítés mindennapjaiba.

Vegán étrend vs. húsimádat – így állnak hozzá a magyarok
2025.07.29.
Nincs hozzászólás
Elriasztja a magyarokat a vegán étrend? Kutatásunkból kiderül, mi tartja vissza őket, és kik azok, akik szívesen választanak növényi alternatívát.

Stream Baby Stream
2025.07.01.
Nincs hozzászólás
Streaming vagy tévé? – Meglepő tények a magyar tartalomfogyasztásról az NRC podcastjában.