Az NRC research&more legújabb, januári adásában a megélhetési válságról, a luxus cikkek növekvő fogyasztásáról, a társadalom kettészakadásáról és arról beszélgettünk, hogy a kutatásaink és az e-kereskedelmi trackingünk adatai mit mutatnak meg, hol és hogyan érhető tetten a válság a fogyasztásban. A beszélgetésben Szücs Szilvi, Sági Ferenc és Klenovszki János vett részt és a kutatási adatok az NRC e-kereskedelemi trackingje, a KSH publikus adataiból és egyéb saját kutatásinkból voltak idézve.
Az NRC podcasteket itt is meg tudod hallgatni
Hallgass minket a anchoreon, a spotifyon, a google és apple podcastban vagy éppen a youtubon.
Megélhetési válság
A megélhetési válság egy olyan krízis, amely a családok, az egyének és a vállalatok számára egyaránt megnehezíti a megélhetést. Az egyik legnagyobb problémát a magas munkanélküliség és az alacsony jövedelmek jelentik, ami széles körű anyagi nehézségeket okoz a lakosság számára. Az alacsony jövedelmek és a növekvő költségek miatt a családok kénytelenek megszorítani a kiadásaikat, ami rontja az életszínvonalat. A vállalatok is nehéz helyzetbe kerülnek, mivel a visszaeső kereslet miatt nehéz fenntartani a termelést és a munkahelyeket. A megélhetési válság megoldása érdekében fontos a munkahelyteremtés, a jövedelmek növelése és a költségek csökkentése a vállalatok és a családok számára egyaránt.
Infláció
Az infláció a megélhetési válság egyik fő tényezője lehet, mert az infláció folyamatosan növeli a termékek és szolgáltatások árát, ami csökkenti a fogyasztók pénzügyi mozgásterét és vásárlóerejét. Ha a keresetek nem növekednek ugyanolyan mértékben, mint az árak, akkor a fogyasztók nehézségekbe ütköznek a megélhetési kiadások finanszírozása során. Az infláció tehát hozzájárulhat a megélhetési válság kialakulásához, főként a legsebezhetőbb rétegek számára.
Piackutatás
A piackutatás segítséget nyújthat a vállalatoknak a megélhetési válság társadalmi hatásainak megismerésében azzal, hogy megvizsgálja a vásárlói magatartást, a jövedelmeket, a kiadásokat és a pénzügyi helyzetet. Ezen információk segítségével a vállalatok jobban megérthetik, hogyan befolyásolja a megélhetési válság a fogyasztóikat, és miként kell alkalmazkodniuk a változó piaci igényekhez. A piackutatás továbbá adatokat szolgáltathat a vállalatok számára a társadalmi tendenciákról, az árakról és a fogyasztói folyamatokról, amelyek segíthetnek a vállalatoknak abban, hogy a megfelelő stratégiákat alkalmazzák a megélhetési válság hatásainak kezelésére.