The cost of living crisis, luxury cars and e-commerce

In NRC research&more's latest January edition, we talked about the living wage crisis, the growing consumption of luxury goods, the division of society and how our research and e-kereskedelmi trackingünk adatai mit mutatnak meg, hol és hogyan érhető tetten a válság a fogyasztásban. A beszélgetésben Szücs Szilvi, Sági Ferenc és Klenovszki János vett részt és a kutatási adatok az NRC e-kereskedelemi trackingje, a KSH publikus adataiból és egyéb saját kutatásinkból voltak idézve. 

 

Az NRC podcasteket itt is meg tudod hallgatni

Hallgass minket a anchoreon, a spotifyon, a google és apple podcastban vagy éppen a youtubon.

 

 

Megélhetési válság 

A megélhetési válság egy olyan krízis, amely a családok, az egyének és a vállalatok számára egyaránt megnehezíti a megélhetést. Az egyik legnagyobb problémát a magas munkanélküliség és az alacsony jövedelmek jelentik, ami széles körű anyagi nehézségeket okoz a lakosság számára. Az alacsony jövedelmek és a növekvő költségek miatt a családok kénytelenek megszorítani a kiadásaikat, ami rontja az életszínvonalat. A vállalatok is nehéz helyzetbe kerülnek, mivel a visszaeső kereslet miatt nehéz fenntartani a termelést és a munkahelyeket. A megélhetési válság megoldása érdekében fontos a munkahelyteremtés, a jövedelmek növelése és a költségek csökkentése a vállalatok és a családok számára egyaránt.

 

Infláció

Az infláció a megélhetési válság egyik fő tényezője lehet, mert az infláció folyamatosan növeli a termékek és szolgáltatások árát, ami csökkenti a fogyasztók pénzügyi mozgásterét és vásárlóerejét. Ha a keresetek nem növekednek ugyanolyan mértékben, mint az árak, akkor a fogyasztók nehézségekbe ütköznek a megélhetési kiadások finanszírozása során. Az infláció tehát hozzájárulhat a megélhetési válság kialakulásához, főként a legsebezhetőbb rétegek számára.

 

Market research

A piackutatás segítséget nyújthat a vállalatoknak a megélhetési válság társadalmi hatásainak megismerésében azzal, hogy megvizsgálja a vásárlói magatartást, a jövedelmeket, a kiadásokat és a pénzügyi helyzetet. Ezen információk segítségével a vállalatok jobban megérthetik, hogyan befolyásolja a megélhetési válság a fogyasztóikat, és miként kell alkalmazkodniuk a változó piaci igényekhez. A piackutatás továbbá adatokat szolgáltathat a vállalatok számára a társadalmi tendenciákról, az árakról és a fogyasztói folyamatokról, amelyek segíthetnek a vállalatoknak abban, hogy a megfelelő stratégiákat alkalmazzák a megélhetési válság hatásainak kezelésére.

 

Listen to this:
Facebook
Twitter
LinkedIn

Articles on similar topics

Downloadable infographics

Browse the NRC downloadable infographics, use the data you find, but please always refer to us.
Let's talk!

Write or call me and I will answer your questions

We can help you make market research a quick return on your investment!
en_USEN