Egészen új unaloműző rovatunk, a hónap kampánya 2. részében ismét megmutatjuk, mit szavaztunk meg önkényesen e hó legjobbjának. Előtte azonban egy kis kitérő: A múlt hónapban felmerült, hogy miért nem hazai reklámokat választunk. Nos, egyfelől a hazai piacon sok ügyfelünk van, és nem lenne szerencsés marketingkutató mivoltunknál fogva ügyfeleink ötleteit vagy piacát szubjektíven megítélni. Márpedig ez a kis rovat egy szubjektív dolog részünkről. Mivel egész álló hónapban marketinget mérünk, vizsgálunk, kutatunk, ilyenkor kissé elengednénk magunkat és csak a saját ízlésünkre hagyatkozunk. Másfelől olyan munkákat szeretnénk megismerni és megmutatni, amik nem köszönnek vissza nap mint nap a TV-ben vagy az utcán.
Tehát július legjobbja szerintünk:
Lenovo @Ampfy | Brazília
Miért szerettük ezt?
- kreatív
- interaktív
- ötletes
- innovatív (egy olyan közösségi média funkciót használt, ami nagyon hatékony, de kevéssé kiaknázott még a reklámkampányok terepén, különösen itthon: a live videót)
Miről szólt a kampány?
A Lenovo Yoga notebook (tablet?) kommunikációjának legfontosabb üzenete, hogy 4 különféle módon is használható az eszköz. Lehet tablet, notebook, és ezek különféle változatai, így-úgy csavargatva a kijelző pozícióját. Könnyebb megmutatni, mint elmagyarázni, íme:
A kampányterv abból indult ki, hogy a fogyasztóknak ezeket a jellemzőket érdemes bemutatni, innovatív és kreatív formában. Így tehát négy utcai művészt kértek fel, akik négynapos kampány keretében 240 percnyi élő Facebook videóban szabták egyedire, saját ízlésükre a kezük közé adott termékeket.
Az eredmény
- 79.756.000 impression
- 21.606.000 elért ember
- 12%-os (!) brand awareness növekedés
- elképesztő mennyiségű ingyen média Brazíliában és azon kívül
Az eredmény Brazília legnagyobb élő Facebook eseménye lett, amire még a Menlo Parkban is felfigyeltek, és a Facebook beemelte a „best practice” sikersztorik közé. Valóban remekművek születtek, a kampány összefoglaló videóját meg is mutatjuk.
Reméljük tetszett a cikk, az oldal tetején lehet ezt kifejezni egy kék gomb segítségével. Jövő hónapban újra jövünk.