A fiatalok körében népszerű társasági ital a pálinka

nrc

A magyar fiatalok leginkább társas összejövetelek alkalmával fogyasztanak pálinkát. A családi események, egy vendégség, baráti koccintások és a disznótor a leginspirálóbb helyzetek a párlat elfogyasztására – derül ki a magyarországi pálinkafogyasztási szokások megismerése céljából végzett kutatásunkból.

A 18-39 éves magyar lakosság körében reprezentatív felmérés eredményei azért sem elhanyagolhatóak, mivel a korosztály 45 százaléka fogyaszt legalább alkalmanként pálinkát. A pálinkát kedvelő fiatalok többségét leginkább egy jó baráti társaság, és az azzal párosuló kellemes légkör ösztönzi az ital fogyasztására.

Különleges gyümölcsös aromája mellett, többen érvként említik a szervezetre gyakorolt kedvező hatását is. A pálinkát legalább alkalmanként fogyasztók 37 százaléka gondolja úgy, hogy kis mennyiségben jót tesz az egészségünknek, további 28 százalékuk pedig alkalmasnak találja a fogfájás, gyomorfájás és torokfájás csillapítására.

palinka_alkalom

A felmérés eredményei a pálinkafogyasztás motivációján túl arra is rámutatnak, hogy a 18-39 éves lakosság több mint 60 százaléka szerint a pálinka napjainkban nem csak az idősebb korosztály, de a fiatalabbak körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend.

A mind nagyobb választék között a hagyományos ízek kedvelői és az ínyencek is megtalálják a számukra legmegfelelőbb aromát. A különleges gyümölcspálinkák elterjedése mellett a tradicionális ízek közül a szilvapálinka az abszolút favorit, amit a fogyasztók 56 százaléka fogyaszt szívesen. Az ízek versenyét a mézes és a vilmoskörte vezetik, előbbi 65, utóbbi 63 százalékos kedveltséggel. Bár az érvényben lévő szabályozás szerint csak a tiszta gyümölcspárlatot lehet pálinkának nevezni, a fogyasztói köztudatban a mézes-pálinka elnevezés él a mézes-likőr helyett.

Akár fogyasztjuk a pálinkát, akár nem, a fiatalok csaknem 90 százaléka ért egyet azzal az állítással, miszerint a pálinka hungarikum. Legyünk büszkék rá!

A felmérést az NRC Piackutató 2008 májusában végezte 1.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az NRC-TNS Interbus Kutatás offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek (nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa) tekintetében reprezentatív a 18-39 éves magyar lakosságra nézve.

Amennyiben szeretné a teljes tanulmányt megrendelni, kérjük írjon nekünk a kapcsolat@nrc.hu e-mail címre, vagy telefonáljon a 06-20-977-42-00 számra.
Rendelje meg a teljes elemzést 150 000 Ft + Áfa áron

A KUTATÁS TELJES TANULMÁNYA A KÖVETKEZŐ KÉRDÉSEKRE AD VÁLASZT:

1. PÁLINKA: ÍGY LÁTJÁK A FIATALOK
Milyennek látják a fiatalok a pálinkát? Mi jut először eszükbe, ha a pálinkára gondolnak? A pálinkával, pálinkafogyasztással kapcsolatos attitűdök, előítéletek, tapasztalatok.

2. MIT ISZNAK A FIATALOK? – KIK, HOL ÉS HÁNYAN FOGYASZTANAK PÁLINKÁT
2.1 Pálinka és szeszesital a fiatalok poharában
Szeszital és pálinkafogyasztás a 18-39 évesek körében, az alkoholfogyasztáshoz kapcsolódó szokások – kik fogyasztanak pálinkát, milyen gyakran, milyen jellemzőkkel rendelkeznek és milyen más alkoholt fogyasztanak. Akik nem fogyasztanak pálinkát, mit fogyasztanak inkább?
2.2 Szilva és törköly vagy inkább mézes, málna?
A pálinkamárkák ismertsége. Milyen pálinkafajtákat, ízeket kedvelnek, fogyasztanak a fiatalok? Miért fogyasztják a pálinkát?
2.3 Társaság és ünnep – a pálinkafogyasztás helye és alkalma
Hol, milyen helyeken, kikkel, milyen eseményhez kapcsolódóan fogyasztanak pálinkát a fiatalok.

3. AKIK NEM FOGYASZTANAK PÁLINKÁT
Kik azok, akik nem isznak pálinkát, miért nem isznak a szeszesitalfogyasztók közül azok, akik nem szoktak pálinkát inni, milyen esetben kóstolnának meg pálinkát (milyen ízű pálinkát, milyen alkalommal)

4. PÁLINKAVÁSÁRLÁS: Fiatalok a boltban
4.1 Mit, hol, mennyiért?
Melyik pálinkamárkát választották legtöbben az elmúlt évben? Milyen boltokban, eseményeken vásárolnak szeszesitalt a fiatalok? Mennyi pálinkát vásároltak, és mennyi pénzt adtak ki rá?
4.2 Melyiket válasszam?
Milyen tényezők játszanak szerepet a pálinka kiválasztásánál, vásárlásánál a boltban és a szórakozó helyeken?
4.3 Jövőbeli tervek
Hol vásárolnának szívesen? Terveznek-e pálinkavásárlást a jövőben? Vásárolnának-e online?

5. AZ „IDEÁLIS” PÁLINKA
5.1 Az ideális pálinka itala
Milyen ízeket kedvelnek a fiatalok, milyen üveget szeretnének (szín, méret…), mi legyen a címkén, mit néznek meg először? Kiegészítők, amivel vásárolnának pálinkát? A vásárlás lehetséges helye?
5.2 Az ideális pálinka ára
Minimális összeg, amiért minőséget kap; maximális összeg, amit kifizetne; mennyiért vennének jó minőségű pálinkát?
5.3 Az ideális ajándék pálinka
Pálinkaajándékozás; az ajándék vásárlás helye; a vásárolni kívánt pálinka íze; az ajándékozás alkalma; mennyi pénzt költött rá, kiegészítők ajándékba?
5.4 Az ideális pálinka reklám
Honnan informálódnak a pálinkáról? Milyen eseményeken ismerkedne a pálinkával?
Mi kell a pálinkafogyasztás növeléséhez – reklám

6. MERRE TOVÁBB – HOGYAN LEHET NÖVELNI A PÁLIKA VÁSÁRLÓK TÁBORÁT?
Következtetések, javaslatok a pálinkakészítő, forgalmazó cégek számára.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Kik laknak a panelban?

Ahhoz, hogy rendszeresen végezhessünk kérdőíves megkérdezéseket az interneten, elengedhetetlenül szükséges egy jól felépített, menedzselt és folyamatosan karbantartott online piackutatási panel. Cikkünkben az online piackutatói

Mire jó a világháló?

Az NRC Piackutató – a TNS-sel közösen – 2008 első félévében is vizsgálta a hazai internetezők internetezési és demográfiai jellemzőit, online és offline médiahasználatát,

A vizes sportokat támogatnák az internetezők

Bár az internetezők 62 százaléka csalódott a magyar olimpiai csapat pekingi eredményei miatt, mégis többen vannak azok, akik végeredményben elégedettek a magyar sportolók teljesítményével,

Internetpenetráció 2008 első félév

Fél év alatt 5 százalékpontot nőtt a 15-69 éves hazai lakosságon belül az internetezők aránya, így 2008 első félévében 46 százalékos az internetpenetráció –