ADATVEZÉRELT CÉGEK – A JÖVŐ LEGNAGYOBB NYERTESEI

A „data driven” kulcsszóra nagyjából 3 400 000 000 találatot becsül a Google keresője és a Google Trendsben az is látható, hogy az elmúlt években folyamatosan növekedett a keresés erre a kulcsszóra. Ha csak a Google adatokat nézzük, akkor akár azt is gondolhatnánk, hogy a legtöbb vállalatnál nagy népszerűségnek örvend az adatvezérelt gondolkodás és az adatok alapján történő döntéshozatal, azonban egy 2019-es Mention kutatás cáfolja ezt. A vizsgált vállalatok kevesebb mint 15%-a támogatja az adatközpontú döntéshozatalt.

Megdöbbentően alacsony ez az arány, és azt gondolom, hogy Magyarországon még rosszabb számokat hozna egy hasonló kutatás, miközben a döntéshozók nagyobb része nap, mint nap foglalkozik a adatokkal és egyre többen használnak piackutatást is egy-egy nagyobb döntés meg- hozatala előtt. A legtöbb vállalatnál mégsem beszélhetünk rendszerszintű adatvezérelt gondolkodásról, miközben a nyugati példák és tanulmányok szerint az adatvezérelt cégek sikeresebbek, hatékonyabbak, gyorsabb döntéshozatalra képesek, és nem utolsó sorban magasabb profitot termelnek.

Az ad-hoc kutatások és folyamatos elemzések rendszerszintű bevezetése azonban nem is olyan egyszerű dolog egy vállalatnál, és egy cég vezetőjének, menedzsmentjének négy egyszerű, de nem is olyan könnyen megvalósítható dolgot kell megtenni, ha adatvezérelt cégként szeretne sikeresebb lenni.

Az adatvezérelt cég kialakításának 4 lépése

1. Adatkezelés, adatgyűjtés és elemzés: Ha nem akar elveszni az adatokban és drágán tárolni ezeket, akkor csak a vállalat számára hasznos adatokat érdemes gyűjteni és rendszerszinten menedzselni. Csak azok az adatok hasznosak, amelyeket  elemzünk és rendszerszinten közzé is teszünk. A redundanciákat ki kell irtani és meg kell teremteni az adatforrások közötti egyensúlyt, ahol a vállalaton belüli, az ügyfelektől, továbbá a piackutatásból származó adatok hatékonyan segítik a gyorsabb döntéshozatalt.

2. Információmegosztás, adatmenedzsment: Hiába a hasznos adatok sokasága, ha ez nem érhető el folyamatosan a szervezet döntéshozói számára. Az információmegosztás éppen ezért stratégiai kérdés egy sikeres adatvezérelt cég életében, hiszen nemcsak folyamatosan menedzselni kell a hasznos adatok megosztását, de edukálni is kell a szervezetben dolgozó döntéshozókat arról, hogy az egyes területüket érintő adatok hol találhatók meg és kik azok az „adattudósok”, akik válaszolni tudnak a kérdéseikre.

3. Adatvizualizáció és azonnali elérés: A sikeres bevezetés harmadik lépése a gyors adatelérés és könnyű érthetőség megteremtése. Adjunk a döntéshozók kezébe olyan szoftvereket, amelyek segítségével önállóan tudnak az adatokban válaszokat keresni. Ennek egyik legjobb megoldása az adatvizualizáció és az elérhető információs dashboard rendszer kialakítása, amelynek segítségével az adatok kiléphetnek a marketing világából, és önálló életre kelhetnek a szervezeten belül.

4. Az ügyfélélmény és a vásárlói elégedettség mérése: Az adatközpontú döntéshozatal és cégmenedzsment előnye az önállóbb munkavégzés mellett, hogy a sikert könnyen mérhetővé teszi. Minden szervezeti egységnek, döntéshozónak meg kell határozni azokat a kulcsváltozókat, amelyek figyelése folyamatos visszajelzést ad döntéseik hatékonyságáról, és mint tudjuk: a legrosszabb döntés, ha nincs döntés. Egy adatvezérelt cégnél az adatok nemcsak segítik a jobb döntések meghozatalát, de folyamatos jelenlétük megakadályozza azt, hogy ne szülessenek döntések.

Ami biztos, hogy egy szervezet adatközpontú gondolkodásúvá tétele nem megy egyik napról a másikra, azonban az biztos, hogy amelyik cég nekilát ennek a feladatnak az biztos lehet a sikerben. Mi itt az NRC-ben úgy alakítottuk át a szolgáltatásainkat, olyan üzletágakat hoztunk létre, amelyek egységben, de önállóan is segíthetik egy cég adatvezéreltté válását az adatok szállításával, elemzésével, vizualizációjával és tanácsadói szolgáltatásainkkal. Hiszünk abban, hogy az adatvezérelt cégek lesznek a jövő legnagyobb nyertesei.

Az NRC Big Data szolgáltatása segíti ügyfeleit az adatvezérelt döntéshozásban. További információ »»

Klenovszki János, ügyvezető igazgató

[/vc_column][/vc_row][vc_row el_class=”top0 bottom0″][vc_column width=”1/1″ el_class=”centered bottom0 top0″][background_block bgcolor=”#f2f2f2″ opacity=”1.0″ contentcolorclass=”dark-on-light” parallax=”disabled” parspeed=”8″ ptop=”0″ btwidth=”0″ btcolor=”#44576a” bbwidth=”0″ bbcolor=”#44576a”][/vc_column][/vc_row]

[vc_row el_class=”bottom0 top30″][vc_column width=”2/3″ el_class=”top0 bottom0″][vc_column_text el_class=”bottom0″]

Segíthetek? Részletes információért forduljon hozzám!

[/vc_column_text][vc_row_inner el_class=”bottom0 top0″][vc_column_inner width=”1/3″ el_class=”top20 bottom0 centered”][vc_single_image image=”10143″ alignment=”center” img_link_target=”_self” img_size=”full” el_class=”bottom0 top0″][vc_column_text el_class=”top0 bottom0″]

ügyvezető igazgató

[/vc_column_text][bs_button url=”mailto:janos.klenovszki@nrc.hu” class=”primary” size=”normal” target=”_self” extra_class=”bottom0 top20 centered”]E-mail üzenet írása[/bs_button][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”2/3″ el_class=”top30 bttom0″][highlightbox]„Közel 20 éve dolgozom a piackutatás területén, az ország első online kutatócégének vezetőjeként pedig 15 éve hiszek abban, hogy a modern technológiák bevezetésével, az innovatív megoldásokkal és professzionális kutató csapattal érhetjük el azt, hogy megbízható, problémaspecifikus adatokat szállíthassunk megbízóinknak. Tanácsadó cégként pedig fontosnak tartjuk, hogy ne csak számokat tudjuk nyújtani ügyfeleinknek, hanem javaslatokat, ötleteket is. Módszertani és innovatív megoldásokkal kapcsolatos kérdésekben forduljon hozzám bizalommal!”[/highlightbox][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][vc_column width=”1/3″ el_class=”textaligncenter top0 bottom20″][vc_column_text el_class=”top0″][ninja_form id=29][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[vc_row el_class=”bottom0 top0″][vc_column width=”1/1″ el_class=”bottom0 top0″][background_block bgcolor=”#ffffff” opacity=”1.0″ contentcolorclass=”dark-on-light” parallax=”disabled” parspeed=”8″ ptop=”0″ btwidth=”0″ btcolor=”#44576a” bbwidth=”0″ bbcolor=”#44576a” el_class=”bottom0, top0″][vc_column_text el_class=”top10 bottom0″]

magyar-telekombkksanoma-mediabonbonettimindsharecofidisboiron

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Hallgasd meg:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!