Érdemes vertikális portálokon hirdetni

nrc

A vertikális – egy adott témára koncentráló – weboldalak fontos szereplői a jövő internetes tartalomszolgáltatási és kereskedelmi piacának. Az NRC legújabb vizsgálata az egyes vertikális portálok látogatói profilját rajzolta meg, láthatóvá téve a szegmensben rejlő kereskedelmi lehetőségeket.

Az elemzés során a vertikális weboldalak tartalmuk szerint kategóriákba sorolva, illetve egyenként is rész vettek a vizsgálatban.

A gazdasági portálok látogatói körét többek között az interneten egyébként nehezen elérhető idősebb korosztály képezi: csaknem fele részben 40 év felettiek látogatják ezeket a portálokat. Kétharmad részben férfiakból, és több mint 50 százalékban diplomásokból áll olvasói körük.

A női oldalak, valamint az életmód és az ezoterikus portálok túlnyomó többségben női látogatókra számíthatnak, az IT és PC játék témájú vertikális weboldalak olvasói túlnyomó részben fiatal férfiak – jelentős részük tanuló. Kiemelkedően nagy arányban informálódnak interneten a termékekről vásárlás előtt, és online vásárlásra is lényegesen hajlamosabbak az internetezők átlagánál.

vert11

Különböző fogyasztási szokások

A demográfiai sajátosságokon túl fogyasztásbeli különbségek is felfedezhetőek az egyes weboldalak olvasói között. Minőségi italok rendszeres fogyasztására, valamint tartós fogyasztási cikkek vásárlására a gazdasági portálok olvasói lényegesen hajlamosabbak az átlagnál. Az IT, PC játék és on-line játék portálokat látogatók közül sokan fogyasztanak napi rendszerességgel energiaitalt, chipset és üdítőt.

A horizontális portálok magas látogatottsági mutatói mellett tehát a vertikális portálok versenyképességét látogatóik speciális demográfiai és fogyasztási jellemzői garantálhatják.

Az adatok az NRC-TNS Visitor Media Research (VMR) 2007. II. féléves adatbázisából származnak. A VMR Magyarország legnagyobb és legátfogóbb online tracking kutatása. A 10 ezer fős minta nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, valamint az internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa alapján reprezentatív a legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosságra nézve.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Ízlések és pofonok

A reklám kicsit olyan, mint a politika meg a magyar foci: kevesen szeretik, de valamennyire mindenki ért hozzá. Azonban még a távirányító görcsös szorítása

Mobil játszótárs

Három okostelefon-használóból kettő szokott játszani a mobilján, legtöbben ügyességi és logikai játékokkal töltik az időt – ez derül ki az NRC februári kutatásából. Az

Házhoz jön a sonka?

Az utóbbi hetekben/hónapokban, amikor “nyilvánosságra” került, hogy az egyik nagy, Magyarországon is jelenlévő hipermarketlánc online vásárlói felületet indít, elindultak a találgatások annak jövőbeli esélyeiről,