A szülőké a felelősség

nrc

Az anyák egyharmada tartja károsnak vagy veszélyesnek az internetet gyermeke számára – derül ki az NRC felméréséből.

A veszély mértéke ötfokú skálán 3,11 pont. Ez önmagában nem feltétlenül magas átlagérték, ugyanakkor ha összevetjük más szabadidős tevékenységekkel, akkor megállapítható, hogy az anyák az internetezést lényegesen károsabbnak, veszélyesebbnek tartják, mint a sportolást (1,37), a kreatív és egyéb hobbikat (1,45) vagy akár a barátokkal való időtöltést (1,70); és hasonló mértékű – bár nem feltétlenül ugyanolyan típusú – negatív hatást tulajdonítanak neki, mint egyéb képernyős tevékenységeknek: a tévézésnek (2,89) vagy a számítógépes játéknak (3,08).

Az erőszakos, illetve pornográf tartalmak miatt szinte minden édesanya aggódik, de a nagy többség veszélyesnek érzi a világhálót abból a szempontból is, hogy gyermeküket rossz szándékú emberek – csalók, pedofilok – találják meg. Négy édesanyából három az internet-függőség kialakulását is reális veszélynek tartja. A fiúk esetében az anyák egyharmada, a lányok esetében pedig egyhatoda már most is úgy érzi, hogy gyermeke több időt tölt az interneten, mint amennyi megfelelő lenne számára, és ez adott esetben más – az anyák által hasznosabbnak ítélt tevékenységektől – is elvonja őket.

A gyermek esetleges óvatlansága nem menti fel a szülőket a felelősség alól, és ezzel ők is tisztában vannak. Az édesanyák 95 százaléka véli úgy, hogy elsősorban a szülők feladata megóvni gyermeküket az internet esetleges káros hatásaitól. Ennek legáltalánosabb módja az, hogy rendszeresen beszélgetnek velük arról, hol jártak és mit csináltak a világhálón, kivel, miről csevegtek az online térben. Az anyák 92 százaléka megteszi ezt, négyötödük a lurkók által látogatott honlapokat is ellenőrzi, csaknem felük pedig az emailjeikbe is bele-belenéz. A gyermek internetezését szoftveresen korlátozók aránya bár nőtt az elmúlt 2 évben, még mindig csak 18 százalék, a többség tehát továbbra sem él az internetképes kütyük térhódításával egyébként is egyre nehezebben megvalósítható technikai kontroll lehetőségével.

***
Olvasson tovább! Hasonló témájú cikkünk: Az okos bébiszitter és a még okosabb szülő

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.

IMR - Instant Market Research - az online piackutatást támogató komplex rendszer|chatszoba|||||

A KORLÁTOK LEBONTÁSA

Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.

Online vásárlás: férfiak és nők

ONLINE VÁSÁRLÁS: NŐK ÉS FÉRFIAK

Az online vásárlások trendjeit az NRC a 2000-es évek eleje óta vizsgálja. A 2018 első negyedévében indított, célzott E-Commerce Tracking kutatásunkban az e-vásárlók költése mellett az attitűdöket és elvárásokat is rendszeresen nyomon követjük. Ezúttal a férfiak és nők közötti különbségekre voltunk kíváncsiak.

Digi@Bank Monitor: külön is megvásárolható negyedéves elemzéseink (Digi@Bank éves előfizetőknek ingyenes)|Digi@Bank Monitor logo

PÉNZÜGYI TÉMÁK: A DIGI@BANK MONITOR 2019. ÉVI BULLETIN ELEMZÉSEI

Az NRC Digi@Bank Monitor pénzügyi és fintech elemzésének külön is megvásárolható Bulletin elemzéseit foglaltuk össze infografikán: szemezgessen főcímeinkből! Néhány érdekes idei hot topic ízelítőnek: lakáskassza, LTP, hitelezés, kölcsönök, online áruhitel, QR-kód, online hitelesítés