Átstrukturálódó internetezési szokások

nrc

A chatet egyre inkább felváltja az online telefonálás. Az internetezők közel fele alkalmanként, 25 százaléka pedig rendszeresen hívja fel ismerőseit a világhálón keresztül – derült ki az NRC és a TNS VMR2007 első félévére vonatkozó felméréséből.

Átalakulnak az internetezési szokások, a hagyományos tevékenységek: e-mailezés, böngészés, informálódás, online magazinok olvasása – mellett egyre többen fedezik fel maguknak a világháló egyéb, hasznos vagy szórakoztató funkcióit – derült ki az NRC és a TNS 2007 első félévére vonatkozó kutatásából.

A hagyományos internetes tevékenységek – e-mailezés, böngészés, informálódás, online magazinok olvasása – mellett az internetezők mind nagyobb hányada használja az internet különböző, hasznos vagy éppen szórakoztató funkcióit. A legalább hetente internetező 14-69 évesek 61 százaléka használta már a világhálót álláskeresésre, hivatali ügyeket pedig 30 százalékuk intézett az interneten keresztül. Fél év alatt nem nőtt a pénzügyeiket online módon intézők aránya – jelenleg 27 százalék (a folyószámlával rendelkezők 36) százaléka, mintegy 600 ezer ember él ezzel a lehetőséggel, de további 200 ezren gondolkodnak azon, hogy hamarosan átváltanak az online bankolásra.

A chatet egyre inkább felváltja az online telefonálás – az internetezők közel fele szokott hangátvitellel kommunikálni az interneten, 25 százalékuk rendszeresen. Ugyancsak rohamosan nő a blogok népszerűsége: 47 százalék olvas ilyen jellegű tartalmakat, igaz, a rendszeres olvasók aránya még csak 7 százalék – saját blogja a netpolgárok 9 százalékának van, és minden harmadik blogtulajdonos rendszeresen írja is internetes naplóját.

Videómegosztó szájtokat minden második internetező látogat legalább alkalmanként – 14 százalék pedig már legalább egyszer fel is töltött valamilyen videót az internetre. Folyamatosan nő az interneten rádiót hallgató, tévéadást nézők aránya is: rádiót 55 százalék hallgat a neten, 11 százalék rendszeresen; a tévézést pedig 29 százalék próbálta már ki, igaz, a rendszeres online tévézők aránya most még csak 2 százalék.

internetestevekenyseg2007

Az már nem újdonság, hogy az internetezők kilenctizede használja a világhálót vásárlás előtti információgyűjtésre – komolyabb vásárlási döntés meghozatala előtt tájékozódik a gyártók, forgalmazók weboldaláról, a különböző árösszehasonlító honlapokról vagy éppen vásárlói fórumokról, ahol a termékek, szolgáltatások fogyasztói megoszthatják egymással pozitív, illetve negatív tapasztalatikat.

Az internet használók 53 százaléka kipróbálta már az online vásárlást is – több-kevesebb rendszerességgel azonban csak minden harmadik netpolgár rendel termékeket, szolgáltatásokat az internetről. Online aukción a netezők egynegyede vett már részt, 12 százalék pedig vásárolt is már ily módon. Az online fizetés azonban évek óta csak az internetezők egy kis hányadára jellemző: a 2007-es adatok szerint 11 százalék fizetett már az interneten bankkártyaszáma megadásával. Az online fizetéssel kapcsolatos félelmek mellett az alacsony arány magyarázata az is, hogy az internetezők kevesebb, mint 30 százaléka rendelkezik online fizetésre alkalmas bankkártyával.

internetestevekenyseg2007_2

NRC 2007 augusztus

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.

IMR - Instant Market Research - az online piackutatást támogató komplex rendszer|chatszoba|||||

A KORLÁTOK LEBONTÁSA

Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.

Online vásárlás: férfiak és nők

ONLINE VÁSÁRLÁS: NŐK ÉS FÉRFIAK

Az online vásárlások trendjeit az NRC a 2000-es évek eleje óta vizsgálja. A 2018 első negyedévében indított, célzott E-Commerce Tracking kutatásunkban az e-vásárlók költése mellett az attitűdöket és elvárásokat is rendszeresen nyomon követjük. Ezúttal a férfiak és nők közötti különbségekre voltunk kíváncsiak.

Digi@Bank Monitor: külön is megvásárolható negyedéves elemzéseink (Digi@Bank éves előfizetőknek ingyenes)|Digi@Bank Monitor logo

PÉNZÜGYI TÉMÁK: A DIGI@BANK MONITOR 2019. ÉVI BULLETIN ELEMZÉSEI

Az NRC Digi@Bank Monitor pénzügyi és fintech elemzésének külön is megvásárolható Bulletin elemzéseit foglaltuk össze infografikán: szemezgessen főcímeinkből! Néhány érdekes idei hot topic ízelítőnek: lakáskassza, LTP, hitelezés, kölcsönök, online áruhitel, QR-kód, online hitelesítés