Eurovíziós esélyeink – a magyar közönség szerint

 

Az AWS zenekar „Viszlát nyár!” című dala nyerte meg a magyarországi válogatót, így ez a nóta képviseli hazánkat a májusi Eurovíziós Dalfesztiválon. De vajon mit gondolnak a magyarok erről a dalról? Mennyire tetszik nekik, és milyen esélyt adnak neki a lisszaboni megmérettetésen?

Túlzás lenne azt állítani, hogy az Eurovízió az egész országot lázba hozza, hiszen a 18-59 éves magyarok csupán egyhatodáról mondható el, hogy évről évre rendszeres nézője a nemzetközi dalversenynek – ugyanakkor a többséggel azért elő-előfordul, hogy leül a tévé elé; és csak 40 százalék azok aránya, akik soha még csak bele se néznek az egész estés műsorba.

A februári magyar dalválasztó műsort ezzel szemben csak minden harmadik ember nézte legalább alkalmi jelleggel, a törzsközönség aránya pedig 7 százalék volt: ők azok, akik minden adást megnéztek. Érdekes, hogy az Eurovízió leginkább a budapestiek és a diplomások körében népszerű – az viszont ennek tükrében nem meglepő, hogy „A Dal” nézői is ezekből a demográfiai csoportokból kerültek ki a legnagyobb arányban.

A győztes dalt a megkérdezettek 42 százaléka hallotta már – tehát nem csak azok, akik nézték a műsort –, igaz, felidézni közülük csak minden második ember tudja. Maga a dal egyébként eléggé megosztó: nagyjából ugyanannyi embernek tetszik (29%), mint amennyinek nem (35%), és a megkérdezettek fele gondolja azt, hogy ez a dal alkalmas arra, hogy Magyarországot képviselje az Eurovízión. Azzal ugyanakkor négyből hárman egyetértenek, hogy az AWS szerzeménye eltér a tipikus eurovíziós daloktól, és – nyilván emiatt is – a többség szerint a magyar zenekar emlékezetes produkciót nyújthat Lisszabonban.

Euróvíziós

A kevésbé szokványos zenei stílus az esélyeket is növelheti – legalábbis a magyar közönség szerint –, ami az alapvetően optimista várakozásokban is megmutatkozik: mindössze 17 százalék gondolja úgy, hogy „Viszlát, nyár!” már az elődöntőkben búcsút int a színpadnak; a nagy többség tehát a fináléba várja a dalt, sőt 57 százalék szerint ott is jó eredményt fog elérni. A leginkább derűlátóak persze azok, akik szerint a magyar produkciónak a végső győzelemre is van esélye – a megkérdezettek bő tizede van ezen a véleményen, főként olyanok, akik szeretik az AWS dalát.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Takács Gergely további cikkei

NRC prezentációk – Internet Hungary 2017.

2017-ben is ott voltunk az Internet Hungary konferencián, ezúttal 3 előadással. Töltsd le és nézd meg, miről beszéltek kutatóink az eseményen!   [vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]Molnár

|||

Fogmosási szokásaink

  Ismét bekerültünk a hírekbe, ezúttal a Rapid White kozmetikai márka megbízásából készített kutatásunkkal. Annyira jó, hogy amikor nincs időnk cikket írni egy-egy kutatásról,

NRC_hónap_kampánya_lenovo|

A hónap kampánya szerintünk | 2. rész

  Egészen új unaloműző rovatunk, a hónap kampánya 2. részében ismét megmutatjuk, mit szavaztunk meg önkényesen e hó legjobbjának. Előtte azonban egy kis kitérő: