Mélyinterjú
A mélyinterjús kutatás akkor érdemes alkalmazni, amikor a vállalatok mélyebb betekintést szeretnének kapni a fogyasztói magatartásba, döntéshozatali folyamatokba, érzéseikbe, attitűdjeikbe vagy motivációikba. Ezen belül is, amikor a kérdések bonyolultabbak, vagy a válaszokban a minőség, a részletes információ fontosabb a mennyiségnél.
Amikor a vállalatok a kvantitatív adatgyűjtés korlátait szeretnék meghaladni és a ‘miért’ és ‘hogyan’ kérdésekre keresnek választ. Az NRC mélyinterjús kutatásának erőssége a mélyebb és személyesebb megértés biztosítása, mely az emberek cselekvéseinek, gondolkodásmódjának és érzéseinek megértését támogatja.
- Fogyasztói motivációk és attitűdök: Megérti, mi motiválja a fogyasztókat bizonyos termékek vagy szolgáltatások iránt, hogyan alakulnak ki és változnak az attitűdjeik.
- Vásárlói út elemzése: Felismeri, hogy a vásárlók hogyan élik meg a vásárlási folyamatot, milyen lépéseken mennek keresztül, melyik ponton merülnek fel nehézségek.
- Termék vagy szolgáltatás értékelése: Megtudja, hogy a fogyasztók hogyan értékelik a terméket vagy szolgáltatást, milyen pozitív és negatív élményekkel gazdagodtak.
- Nyitott kérdések: A résztvevő szabadon fejezheti ki gondolatait, érzéseit és tapasztalatait.
- Projektív technikák: Az embereknek gyakran nehezükre esik közvetlenül beszélni érzéseikről vagy véleményeikről, ezekben az esetekben a projektív technikák segítségével kerülhetnek a felszínre az alapvető érzések és gondolatok.
- Online mélyinterjúk: Voice, video vagy éppen chat módszert alkalmazva tudunk különböző megoldásokat szállítani az otthoni termékteszteléstől kezdve, egészen az időben hosszan tartó interjúkig és a mobiletnográfiai módszerekig bezárólag.
Például egy bank, amely új digitális banki szolgáltatást tervez bevezetni, mélyinterjús kutatást rendelhet az NRC-től. A kutatás során a bank potenciális ügyfeleivel készít mélyinterjúkat, hogy megértse igényeiket, elvárásaikat és félelmeiket az új digitális szolgáltatás bevezetésével kapcsolatban. Az interjúk során felmerülő értékes információkat felhasználva a bank finomíthatja a szolgáltatását, hogy az a lehető legjobban megfeleljen az ügyfelek igényeinek.
Az NRC mélyinterjús módszere lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy mélyebben megértsék ügyfeleik gondolkodásmódját, motivációit és érzéseit. Ez a fajta megértés lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy hatékonyabban kommunikáljanak ügyfeleikkel, jobban kielégítsék igényeiket és növeljék ügyfélértéküket.
Ajánlatkérés
Keressen minket bizalommal
Legújabb cikkek
Rab Árpád – Sági Ferenc: Élet 3.0 – Elveszi-e munkádat a mesterséges intelligencia?
2024.11.06.
Nincs hozzászólás
Rab Árpád és Sági Ferenc elemzik, hogyan formálhatja át a mesterséges intelligencia a munkaerőpiacot és a technológiai jövőt.
Ezt most hová tegyem? – hulladékok lakossági kutatása, I. rész
2024.10.21.
Nincs hozzászólás
A cikksorozat a hulladékhoz való viszonyunkat vizsgálja. Ebben a lakosságra vonatkozó cikkben az elemeket, elektronikai eszközöket, égőtesteket, mint hulladék típusokat és azok kezelési módszereit vizsgáljuk.
Miért várat magára a Service Design forradalom Magyarországon?
2024.10.04.
Nincs hozzászólás
Miért nem terjedt el a Service Design Magyarországon? Kihívások, AI szerepe, és a KKV-k digitalizációs hiányosságai, melyek akadályozzák az innovációt.
Gépi dallamok – zenél a mesterséges intelligencia
2024.09.03.
Nincs hozzászólás
A zenekészítő mesterséges intelligenciák, pl. a SUNO ismertségét, használatát és az az azokról kialakult lakossági benyomásokat vizsgáló kutatási eredmény.