Mélyinterjú
A mélyinterjús kutatás akkor érdemes alkalmazni, amikor a vállalatok mélyebb betekintést szeretnének kapni a fogyasztói magatartásba, döntéshozatali folyamatokba, érzéseikbe, attitűdjeikbe vagy motivációikba. Ezen belül is, amikor a kérdések bonyolultabbak, vagy a válaszokban a minőség, a részletes információ fontosabb a mennyiségnél.
Amikor a vállalatok a kvantitatív adatgyűjtés korlátait szeretnék meghaladni és a ‘miért’ és ‘hogyan’ kérdésekre keresnek választ. Az NRC mélyinterjús kutatásának erőssége a mélyebb és személyesebb megértés biztosítása, mely az emberek cselekvéseinek, gondolkodásmódjának és érzéseinek megértését támogatja.
- Fogyasztói motivációk és attitűdök: Megérti, mi motiválja a fogyasztókat bizonyos termékek vagy szolgáltatások iránt, hogyan alakulnak ki és változnak az attitűdjeik.
- Vásárlói út elemzése: Felismeri, hogy a vásárlók hogyan élik meg a vásárlási folyamatot, milyen lépéseken mennek keresztül, melyik ponton merülnek fel nehézségek.
- Termék vagy szolgáltatás értékelése: Megtudja, hogy a fogyasztók hogyan értékelik a terméket vagy szolgáltatást, milyen pozitív és negatív élményekkel gazdagodtak.
- Nyitott kérdések: A résztvevő szabadon fejezheti ki gondolatait, érzéseit és tapasztalatait.
- Projektív technikák: Az embereknek gyakran nehezükre esik közvetlenül beszélni érzéseikről vagy véleményeikről, ezekben az esetekben a projektív technikák segítségével kerülhetnek a felszínre az alapvető érzések és gondolatok.
- Online mélyinterjúk: Voice, video vagy éppen chat módszert alkalmazva tudunk különböző megoldásokat szállítani az otthoni termékteszteléstől kezdve, egészen az időben hosszan tartó interjúkig és a mobiletnográfiai módszerekig bezárólag.
Például egy bank, amely új digitális banki szolgáltatást tervez bevezetni, mélyinterjús kutatást rendelhet az NRC-től. A kutatás során a bank potenciális ügyfeleivel készít mélyinterjúkat, hogy megértse igényeiket, elvárásaikat és félelmeiket az új digitális szolgáltatás bevezetésével kapcsolatban. Az interjúk során felmerülő értékes információkat felhasználva a bank finomíthatja a szolgáltatását, hogy az a lehető legjobban megfeleljen az ügyfelek igényeinek.
Az NRC mélyinterjús módszere lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy mélyebben megértsék ügyfeleik gondolkodásmódját, motivációit és érzéseit. Ez a fajta megértés lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy hatékonyabban kommunikáljanak ügyfeleikkel, jobban kielégítsék igényeiket és növeljék ügyfélértéküket.

Ajánlatkérés
Keressen minket bizalommal
Legújabb cikkek

Egy ágyban a robotoddal
2025.05.30.
Nincs hozzászólás
Mit gondolunk most a humanoid robotokról és hogyan fog ez változni a jövőben? Milyen terheket vesznek majd le a vállunkról és hogyan fogunk felük együtt élni?

A képernyők uralma: hogyan hódít az audiovizuális tartalom 2025-ben?
2025.05.29.
Nincs hozzászólás
A Netflix a nappaliban, a TikTok a buszon, a Youtube pedig szinte bárhol és bármin. A képernyőidőért folyó harc sosem volt ennyire kiélezett. Az NRC

Hogyan védjük vagy nem védjük az online térben az adatainkat? Adatbiztonság a mindennapokban.
2025.05.20.
Nincs hozzászólás
Adatbiztonság napjainkban – Hogyan védi, vagy nem védi adatait a magyar lakosság az online térben?

CX 2025: stratégiai újraélesztés vagy végleges háttérbe szorulás?
2025.05.06.
Nincs hozzászólás
2024 a mesterséges intelligencia éve volt – a generatív MI körüli technológiai hype sok vállalatnál háttérbe szorította az ügyfélélmény fejlesztését. A fókusz a költséghatékonyságra és