Hányan bérelnének bútort az IKEA-tól?

 

Év elején olvashattuk a hírt, hogy az IKEA tervei közt szerepel a bútorok bérlésének bevezetése, ami az újrahasznosítás lehetőségével egyrészt illeszkedik a vállalat fenntarthatósági törekvéseihez, másrészt alternatívát kínál azoknak, akik rövid távra rendezkednek be otthonukban: albérletben élnek, vagy néhány éven belül lakáscserén gondolkodnak.

bútor piackutatás
Kevesen hallottak a bútorbérlésről, de ők jó ötletnek tartják

Kérdés, a magyarok számára mennyire lenne vonzó egy ilyen lehetőség, és kik azok, akik szívesen bérelnének bútorokat a jövőben? Erre kereste a választ az NRC kutatása, amelyet a 18-59 évesek körében végzett február végén.

Az eredmények szerint a hír viszonylag keveseket ért el, a fogadtatása pedig eléggé vegyes. A megkérdezettek mindössze 9 százaléka értesült a sajtóból az IKEA tervéről, de megismerve annak részleteit 7 százalék tartja kifejezetten jó ötletnek, további 34 százalék pedig alapvetően szimpatizál az elképzeléssel. Legnagyobb arányban azok lelkesednek az ötletért, akik vagy gyakran költözködnek, vagy terveznek a közeljövőben költözést, valamint azok, akik időről-időre szeretik átalakítani a lakásukat – körükben a többség pozitívan viszonyul tartja az bútor-bérlési konstrukcióhoz.

A fentiekből azért az következik, hogy amennyiben az IKEA megjelenik hazánkban a szolgáltatással, az emberek nem fognak tömegesen élni lehetőséggel. A megkérdezettek ötöde tartja egyáltalán elképzelhetőnek, hogy bútort bérel a jövőben; a nagy többség tehát egyáltalán nem nyitott. Az IKEA jelenlegi vásárlói között is utóbbiak vannak többségben, de ebben a szegmensben azért egyértelműen nagyobb lehet a kereslet: azok körében, akik az elmúlt 3 évben vásároltak az áruházban, a potenciális igénybevevők aránya meghaladja a 30 százalékot.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.

2020. év végén sikeresen zárul a Facial Recognition Software fejlesztése

Az NRC által 2018-2020 között fejlesztett szoftver segítéségével pontosabban detektálhatjuk, milyen érzelmi és tudatos reakciókat váltott ki az általuk készített reklámfilm vagy kreatív anyag. De hogyan is működik ez és mik a 2020-as év újdonságai a fejlesztésben? Erről szól összegzésünk.