Legfrissebb e-kereskedelmi kutatásunk letölthető prezentációja

[vc_row][vc_column width=”1/2″][spacer height=”45″][vc_column_text][wpdm_package id=’15519′]
médiafogyasztása[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Több mint 4 millió online vásárló

Folyamatosan nő az online vásárlók száma és az e-kereskedelmi forgalom. Az elmúlt egy évben már több mint 4,2 millió magyar rendelt valamit az interneten – igaz, csak 6 százalékuk tekinthető valóban rendszeres vásárlónak, a többség évente csak néhány tranzakciót bonyolít le az interneten.

Bár még mindig a készpénzes fizetés a legjellemzőbb fizetési mód, a vásárlók kétötöde szokott bankkártyával fizetni a neten, egynegyedük pedig már az online fizetést preferálja. Az online fizetés súlyának növekedése összefügg azzal, hogy egyre bátrabban vásárolunk külföldről: a vásárlók fele tett így az elmúlt egy évben, leginkább az eBayen és az AliExpressen keresztül.

Az elmúlt években változást figyelhettünk meg az interneten beszerzett termékek körét illetően is. Bár még mindig műszaki cikkeket vesznek a legtöbben, és a könyv is változatlanul ott szerepel még a toplistán, a kínálat bővülésének köszönhetően évről évre nő – és már eléri a 40 százalékot – azok aránya, akik ruhaneműt, ruházati kiegészítőt vásárolnak online. Míg a ruhanemű – azzal, hogy mind több ismert márka jelenik meg az online térben – egyre inkább online kompatibilis termék, az élelmiszerről ez nem mondható el: bár a Tesco online áruházának megjelenésével hirtelen Magyarországon is többszörösére nőtt a bevásárlást az interneten intézők aránya, és azóta további szereplők is megjelentek a piacon, az elmúlt évben nem igazán bővült ez a vásárlói szegmens. Jelenleg a magyar online vásárlók 7 százalékáról mondható el, hogy legalább alkalmanként élelmiszert vásárol az interneten.

A leglátványosabb trendet egyértelműen a mobilos vásárlásban figyelhetjük meg: a magyar online vásárlók több mint egyharmada vásárol mobil eszközről, sőt közülük minden második ember számára az okostelefon vagy a tablet az internetes vásárlás elsődleges eszköze. Egyre többen használják a különböző webáruházak, piacterek mobil alkalmazásait is, amelyek jelentősen megkönnyíthetik a többség által általában véve még mindig nehezebben átláthatónak tartott mobilos vásárlást.
„2018-ban még inkább előny egy webáruház számára, ha rendelkezik jól használható mobilos felülettel, vagy applikációval, egy-két év múlva azonban már egyértelműen versenyhátrányt fog jelenteni ennek hiánya” – mondja Kurucz Imre, aki március 22-én az E-Commerce Expón mutatta be a kutatás legfontosabb eredményeit.

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Szülői értekezlet

Böngészés tematikus portálokon, szakértői blogok olvasgatása, hozzászólás online fórumokon, csevegés közösségi oldalakon – néhány olyan tevékenység, amely jellemző kisgyermekes anyákra az interneten. Az NRC

Elit társaság – 50 felettiek az interneten

Az internetet – a használók demográfiai profilja miatt – a kezdetektől fogva fiatalos médiumnak nevezik, és bár az internetpenetráció növekedésével az idősebb generációk is

A pálinka változó szerepköre

Bár a pálinkaforgalmazók és -főzdék weboldalain olvasható történelmi visszatekintések és helyzetértékelések még a reménykedés, a nem túl naprakészek pedig a csodavárás korszakánál tartanak, a