Hat tipikus életpálya jellemző Magyarországon

Nincs már általánosan követendő értékrend: a magyar lakosság jellemzően hat eltérő modell alapján éli az életét – derült ki abból az egyedülálló életút-szegmentációs kutatásból, amit a Groupama megbízásából az NRC készített 2016 augusztusában. A biztosító egy rendhagyó, egynapos kiállítás keretében ismertette az eredményt. A rendezvényen Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója elmondta: a hat modellt tradicionális, vagyontalan, páros, értelmiségi, építkező és idealista életívnek nevezték el.A tradicionális és a vagyontalan életút csak az anyagi lehetőségekben tér el egymástól, de mindkettő inkább az idősebb korosztály sajátja, és évtizedekkel ezelőttről ismert életmodell.  Az értelmiségi út a tanulmányok későbbi befejezését, későbbi házasságkötést, gyermekvállalást, de jobb anyagi lehetőségeket jelent. A páros életív a mai harmincasok útja, ami korai összeköltözéssel és közös egzisztencia-teremtéssel jár. Az építkező típusúak pedig nagyon korán tartalékot képeznek céljaik érdekében, ezzel párhuzamosan azonban kitolódik esetükben a nagy életesemények ideje.További részletek a Groupama honlapján:A mai fiatalok szüleiknél 10 évvel korábban kezdik el az öngondoskodást

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
|

Instant Marketing Research

Összefoglaló 2018.02.01-2019.01.31 közti időszakról Az NRC Kft. 2018.február 1-én megkezdte az Instant Marketing Research (röviden: IMR) szoftver létrehozását. A projekt kezdetekor a projektben résztvevő

Ajándékok a netről

  Kényelmesebb, általában olcsóbb, és a problémák ellenére is kevésbé stresszes az interneten megvenni a karácsonyi ajándékokat, mint járni a zsúfolt üzleteket – legalábbis