A piacfeltárás módszere a piackutatás egy másik fontos eleme, amelynek célja új piaci lehetőségek azonosítása és a vállalatok számára releváns piaci trendek, szegmensek, valamint ügyfelek preferenciáinak és igényeinek feltérképezése. A piacfeltárás segíti a vállalatokat abban, hogy megtalálják a piaci réseket és lehetőségeket, és ezáltal jobb üzleti döntéseket hozhassanak.
A piacbecslés módszere választ ad a következő kérdésekre:
- Piaci trendek: Milyen aktuális trendek jellemzik a piacot, és hogyan befolyásolják a termékfejlesztést és a marketingstratégiát?
- Fogyasztói preferenciák és igények: Milyen igényeket és elvárásokat támasztanak a fogyasztók az adott termékkategóriában, és hogyan befolyásolhatja ez a vállalat termék- és marketingstratégiáját?
- Piaci rések: Milyen piaci lehetőségek állnak rendelkezésre, amelyeket a vállalat kihasználhat a versenytársakkal szemben?
- Versenytársak elemzése: Milyen termékeket és stratégiákat alkalmaznak a versenytársak, és milyen erősségeket és gyengeségeket találhatunk náluk?
- Célpiac azonosítása: Melyik piaci szegmensben vagy régióban lehet a legnagyobb sikerrel értékesíteni az új terméket?
- Leíró statisztika: Segít összefoglalni a gyűjtött adatokat, például az átlagos értékek, szórások és frekvenciák meghatározásával.
- Korrelációs analízis: Lehetővé teszi a különböző változók közötti összefüggések felfedezését, így segíthet megérteni, hogy mely tényezők befolyásolják a piaci keresletet.
- Regressziós analízis: A regressziós analízis segítségével meghatározható, hogy egyes változók hogyan befolyásolják a másikat, így például azt, hogy milyen hatással van a termék ára a keresletre.
- Szegmentációs analízis (klaszterelemzés): A piacot homogén csoportokra, azaz szegmensekre osztja, amelyek hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek. Ez segít a célzott marketingstratégiák kialakításában.
- Faktoranalízis: Segít az adatok redukciójában és az összefüggő változók azonosításában, amelyek alapján meghatározhatók a piacot befolyásoló fő tényezők.

Ajánlatkérés
Keressen minket bizalommal
Legújabb cikkek

Egy ágyban a robotoddal
Mit gondolunk most a humanoid robotokról és hogyan fog ez változni a jövőben? Milyen terheket vesznek majd le a vállunkról és hogyan fogunk felük együtt élni?

A képernyők uralma: hogyan hódít az audiovizuális tartalom 2025-ben?
A Netflix a nappaliban, a TikTok a buszon, a Youtube pedig szinte bárhol és bármin. A képernyőidőért folyó harc sosem volt ennyire kiélezett. Az NRC

Hogyan védjük vagy nem védjük az online térben az adatainkat? Adatbiztonság a mindennapokban.
Adatbiztonság napjainkban – Hogyan védi, vagy nem védi adatait a magyar lakosság az online térben?

CX 2025: stratégiai újraélesztés vagy végleges háttérbe szorulás?
2024 a mesterséges intelligencia éve volt – a generatív MI körüli technológiai hype sok vállalatnál háttérbe szorította az ügyfélélmény fejlesztését. A fókusz a költséghatékonyságra és