87% INTERNETEZŐ HAZÁNKBAN

Nőtt az internetpenetráció, már 6 175 500 fő internetezik hazánkban

2020 január elsején a NOK legfrissebb adatai szerint a hazai 15-69 éves lakosság 87%-a legalább havonta egyszer meglátogatja a világhálót, amely szerint 6.175.500 fő internetezik hazánkban. ​

​Megyénként vizsgálva a megoszlást látható, hogy míg Somogy megyében 70%-os az internetpenetráció, addig Budapesten 96%, Pest megyében 94%, Győr-Moson-Sopron és Baranya megyében is már 90%-os az internetezők aránya. ​

​Talán nem túlzás azt állítani, hogy az elmúlt hónapok nemcsak az internetezés gyakoriságát, de az internetezők táborát is tovább növelték, azonban ennek a növekedésnek a nagysága és tartóssága csak a következő félévi kutatásokban lesz mérhető.​

Hazai internetezők aránya megyei bontásban. 87% az internetpenetráció
Az internetet legalább havi szinten használók százalékos aránya az egyes megyékben

10% internetpenetráció 2000-ben

Nagyot nőttünk az elmúlt 20 év alatt, hiszen az első trendmérés az NRC partnerével közösen 2000-ben indult, amikor az internetezők aránya még éppen csak elérte a 10%-ot a 15-69 éveseket vizsgálva, ma pedig már közel 90%-os a rendszeresen internetezők aránya.

Az egyáltalán nem meglepő, hogy ma a 15-24 évesek csoportjában a legmagasabb az penetráció, amely közel 100%–os, azonban az mindenképpen jó hír a digitális gazdaság számára, hogy már az 50-69 évesek körében is 70% felett van a havonta legalább egyszer internetezők aránya. A hazai népesség technológiai értelemben már digitálisan érettnek tekinthető, azonban a használati szokásokat tekintve rengeteg fejlődési terület és lehetőség áll, elsősorban az idősebb generációba tartozó internetezők előtt. 

5 generáció digitális arca

Az egyes generációk különböző digitális érettségi szakaszban vannak és nagy valószínűséggel ezen a vírushelyzet sem fog jelentősen változtatni, azonban az is biztosra vehető, hogy lesznek nyertes területei a ”kényszer-digitalizációnak”. Az online vásárlás, a pénzügyek intézése vagy például az online ügyintézés új felhasználókat hozott az elmúlt hónapokban, akiknek egy része a​ válság elmúltával továbbra is használ majd digitális szolgáltatásokat. Az NRC Pandémia index kutatás adatai szerint az internetezők 71%-a gondolja úgy, hogy még erősebb lesz a digitális eszközeikhez a kapcsolódás és a digitális szolgáltatások használata.

A ”Veteránok” az a generáció, ahol a legnagyobb a digitális analfabéták száma és ebben a csoportban nem számíthatunk jelentős növekedésre, míg a „Baby boomerek”, azaz a 55-73 évesek körében várható, hogy ebben az évben növekedni fog az internetezők aránya, és talán elérjük végre a 90% feletti internetpenetrációt a 16-69 évesek körében. ​Ha ez mégsem történik meg, mert a pandémia nem hoz annyi új felhasználót, akkor is biztosak lehetünk abban, hogy 2023-ra a kohorszhatás miatt a 15-69 évesek körében már 90% felett lesz az internetezők aránya hazánkban.​

Internetpenetráció hazánkban XYZ és a veterán, illetve Baby Boomerek között.
Generációk internetpenetrációja NOK 2019Q4

Klenovszki János, ügyvezető

Honlapunkon rendszeresen frissítjük az internetpenetrációs adatokat és elemzéseket teszünk közzé, melyekben hasznos háttéradatokat nyújtunk tervezett kutatásokhoz, lakossági felmérésekhez.

ADATOK A HAZAI INTERNETPENETRÁCIÓRÓL: Töltse le most ingyenesen elemzésünket!

Amennyiben további információra van szüksége, akkor kérem vegye fel a kapcsolatot az NRC tanácsadójával, aki minden kérdésére örömmel válaszol. 

ONLINE KUTATÁST, ÁRAJÁNLATOT SZERETNE? VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT ÉS MINDEN KÉRDÉSÉRE ÖRÖMMEL VÁLASZOLUNK!

Amennyiben a pandémia hatására kíváncsi, ide kattintva megismerheti az NRC Pandémia Hangulat index kutatás részleteit, illetve a regisztrációt követően három hetente megkaphatja az ingyenes kutatási eredményeket.

Ha még több friss hírt szeretne, látogasson el Facebook oldalunkra.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
AI hatása a piackutatási piacra

AI hatása a piackutatási piacra

Az elmúlt időszakban egyre inkább tudatosult a piaci szereplőknél és a döntéshozóknál, hogy a mesterséges intelligencia (AI) nem csupán egy technológiai kuriózum, hanem egy

Kvalitatív kutatások és a digitális világ

Egy nagyon jót beszélgettünk Dr. Babocsay Ádám pszichológussal, kvalitatív kutatási szakemberrel: Tartsatok velünk, hallgassatok ránk! A kvalitatív kutatások új korszaka: Online térhódítás, COVID hatások

hu_HUHU