A fiatalok számára fontos cél a szakmai elismertség

nrc

A fiatalok számára a szakmájukon belüli elismertség és a hasznos munkavégzés fontosabb célok, mint a gazdagság, a rangsor végén pedig a hatalom és a hírnév szerepelnek. Az NRC Piackutató, VMR.cool felmérésében a 15-25 év közötti fiatalokat kérdezte internetezési-, fogyasztási-, vásárlási szokásaikról és attitűdjeiről.

A kérdőív utolsó részében a célcsoport tagjai saját generációjukról mondhatták el véleményüket, valamint fény derült jövőbeli terveikre is. Mivel a 15-25 éves célcsoport meglehetősen heterogén, a felmérésből készült tanulmány is külön kezel életkori csoportokat és természetesen férfiakat és nőket.

Bár azt eddig is sejtettük, hogy a mai középiskolás korúak a korábbi generációknál céltudatosabbak és jobban ki tudják használni a képességeik fejlesztésére kínálkozó lehetőséget jövőjük megalapozására, mégis talán meglepő, hogy a fiatalok számára nem az anyagi előnyök állnak első helyen, mikor céljaikról kérdezzük őket. Abban ugyan feltehetően mindannyian egyetértenek, hogy a megfelelő egzisztenciális szint elengedhetetlen a boldoguláshoz, az olyan tényezők, mint a szakmai elismertség és munkájuk haszna többek számára bírnak kiemeltebb jelentőséggel; a felsorolt tényezők közül előbbit a 15-25 évesek 38 százaléka, utóbbit 29 százalékuk választotta. Az anyagi gazdagságot, mely a korosztály 15 százalékánál szerepel fő célként, a másokon való segítés is szorosan megközelíti; előbbi a fiúk/férfiak, utóbbi a lányok/nők körében dominánsabb.

VMR_cool_abra

Az elkövetkező 10 év távlatát tekintve a célcsoport kétharmadának van elképzelése, terve a jövőre nézve, még ha nem is tartja azokat sziklaszilárdnak, meglepő ugyanakkor, hogy a fiatalabbak, 15-17 évesek határozottabbak e téren, mint idősebb, 23-25 éves társaik. Úgy tűnik tehát, hogy a pályaválasztás előtt állók inkább tudnak előre tervezni, mint a pályájukon már elindult társaik.

VMR_cool_abra2

Arra, hogy a fiatalok pályaválasztását milyen mértékben befolyásolja a különböző szakok diplomáinak értékéről alkotott kép, a felmérést nem ad választ, azonban rámutat az egyes képzések megítélésére. A 23-25 évesek az orvosi- után a műszaki diplomát tartják hazánkban a legértékesebbnek. Ezt követik a jogi- és a közgazdasági-, gazdasági szakok. Az informatikus végzettség furcsa mód csak a negyedik a rangsorban, a lista végén a bölcsész és a művészeti diplomák szerepelnek.

Amennyiben érdekli a teljes tanulmány, írjon nekünk a piackutatas@nrc.hu e-mail címre, vagy látogasson el megvásárolható tanulmányainkhoz!

A felmérést az NRC Piackutató 2009. április 30. és június 29. között végezte 3.000 fő online megkérdezésével. A kutatás a célcsoporton belül külön vizsgálja a 15-17 évesek, a 18-22 évesek és a 23-25 évesek csoportját, valamint a nőket és a férfiakat. A VMR.cool célja, hogy felmérje a fiatal internetezők internet-használati és honlap látogatási jellemzőit, fogyasztási- vásárlási- és szabadidő-eltöltéssel kapcsolatos szokásait, attitűdjét, valamint saját generációjukról alkotott véleményét és jövőképét.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.

IMR - Instant Market Research - az online piackutatást támogató komplex rendszer|chatszoba|||||

A KORLÁTOK LEBONTÁSA

Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.

Online vásárlás: férfiak és nők

ONLINE VÁSÁRLÁS: NŐK ÉS FÉRFIAK

Az online vásárlások trendjeit az NRC a 2000-es évek eleje óta vizsgálja. A 2018 első negyedévében indított, célzott E-Commerce Tracking kutatásunkban az e-vásárlók költése mellett az attitűdöket és elvárásokat is rendszeresen nyomon követjük. Ezúttal a férfiak és nők közötti különbségekre voltunk kíváncsiak.

Digi@Bank Monitor: külön is megvásárolható negyedéves elemzéseink (Digi@Bank éves előfizetőknek ingyenes)|Digi@Bank Monitor logo

PÉNZÜGYI TÉMÁK: A DIGI@BANK MONITOR 2019. ÉVI BULLETIN ELEMZÉSEI

Az NRC Digi@Bank Monitor pénzügyi és fintech elemzésének külön is megvásárolható Bulletin elemzéseit foglaltuk össze infografikán: szemezgessen főcímeinkből! Néhány érdekes idei hot topic ízelítőnek: lakáskassza, LTP, hitelezés, kölcsönök, online áruhitel, QR-kód, online hitelesítés