Piackutatás
„Az információforrások komplex elemzése által a döntéshozók képesek racionális, megalapozott és hatékony üzleti döntéseket hozni.”
Piackutatási módszerek: kulcs a versenyelőnyhöz
Kvantitatív piackutatás
A piackutatás korunk vállalati életében az információalapú döntéshozatal szerves része. A kvantitatív módszertanok, mint például a nagymintás online lekérdezések, omnibusz kutatások és tracking kutatások, empirikus alapot nyújtanak a vállalati stratégiának. Ezek az eszközök nem csupán a fogyasztói preferenciák mélyreható feltárását teszik lehetővé, hanem validációs kapacitást is biztosítanak a vállalat fejlesztési tervei számára. Továbbá, a piaci dimenziók és trendek kvantitatív becslése által segítik a vállalatot abban, hogy a piaci pozícionálást és terjeszkedést adatvezérelt alapon hajtsa végre.
Ad-hoc
Az ad-hoc online kvantitatív kutatás gyors és célzott adatgyűjtést tesz lehetővé vállalatoknak aktuális kérdéseik megválaszolására
Tracking
Az online tracking kutatás idősoros adatgyűjtést alkalmaz, hogy időbeli tendenciákat és ciklusokat elemezzen statisztikai technikákkal.
Omnibusz
Magyarország leggyorsabb és leggyakrabban induló omnibusz kutatására bármikor felszállhat. Tíz naponta indul és a negyedik napon már a reprezentatív adatokat elemezheti.
Hibrid adatfelvétel
A hibrid kutatás egy kombinált kutatási módszert jelent, melyben egyszerre használnak kvantitatív és kvalitatív kutatási technikákat.
Kvalitatív piackutatás
Fókuszcsoport
Termék-, és szolgáltatásfejlesztésben fókuszcsoportos kutatási módszerekkel segítjük a célcsoportja attitűdjeinek, érzéseinek és véleményének a megismerésében.
Mélyinterjú
Az insightok, a vásárlói tapasztalatok és élmények megismerése nemcsak a szolgáltatás-, és termékfejlesztésben, de a stratégia tervezésében is versenyelőnyt biztosít a vállalatvezetőknek.
Fórumkutatás
Az online fórumkutatás ideális nagyobb csoportok véleményének és tapasztalatainak gyors gyűjtésére.
Online blogkutatás
Az online blogkutatás mély és részletes fogyasztói vélemények, érzések és tapasztalatok gyűjtésére ideális.
Mobiletnográfia
A mobiletnográfia a fogyasztók természetes környezetben történő viselkedésének és tapasztalatainak vizsgálatára kiválóan alkalmas.
Desk Research elemzések
Az NRC piackutató vállalat ügyfelei számára Desk Research elemzési szolgáltatást nyújt a már meglévő kutatási adatbázisok másodelemzésére, több adatbázis együttes elemzésére, valamint ezek különböző Business Intelligence rendszerekhez történő illesztésére. Célunk, hogy a „fiókokban lévő” passzív adatokat aktívvá tegyük, integrálva őket a vállalati adatáramlásba, így biztosítva, hogy az adatok valódi értéket képviseljenek a vállalat számára.
A prediktív modellezés kulcsfontosságú az idősoros elemzések során, mivel jelentős idő- és költségmegtakarítást biztosít a vállalatok számára. Az NRC ezekben az elemzésekben nyújt támogatást, segítve a vállalatokat abban, hogy előre láthassák a piaci trendeket és optimális döntéseket hozhassanak.
Az NRC Power BI és Python alapú szolgáltatása segíti a vállalatokat abban, hogy az összetett és különféle forrásokból származó adatokat egyszerűen elérhetővé és a vezetői dashboardok segítségével könnyen használhatóvá tegyék. Ezáltal a döntéshozók gyorsabban és hatékonyabban tudnak információkhoz jutni és döntéseket hozni.
Másodelemzés
Az NRC másodelemzés ideális, ha már vannak adatok, de hiányzik az elemzéshez szükséges erőforrás vagy új nézőpontokra van szükség.
Idősoros elemzés
Az idősoros ökonometriai elemzés ideális hosszú adatsoroknál trendek, mintázatok feltárására és előrejelzésre.
Power Bi
Az NRC több évtizedes tapasztalattal és Power BI használatával egyedülálló adatvizualizációt kínál, legyen szó tracking vagy ad-hoc kutatásról.
Fejlesztés és tesztelés
A Service Design módszertan integrálása nem csupán a termékek és szolgáltatások mélyreható vizsgálatát és fejlesztését teszi lehetővé, hanem egy ügyfélközpontú megközelítést is képvisel. Ennek lényege, hogy az ügyfelek mellett a vállalat munkatársait is aktívan bevonja a fejlesztési folyamatba, ugyanis az így generált ötletek és javaslatok egy sokkal szélesebb nézőpontot tükröznek, ami elősegíti az új megoldások szervezeten belüli elfogadását és integrálását.
Az agilis online teszteléstől, a szemkamerás eye tracking vizsgálaton át és a kollaboratív workshopokig, az NRC egy komplex, de célirányos eszköztárat kínál ügyfeleinek. Ezt a holisztikus megközelítést erősíti az NRC Triple Diamond modellje, amely az adatvezérelt innovációtól egészen az új megoldások vállalati folyamatokba történő implementálásáig kíséri végig az ügyfeleket. Az eredmény nem csupán hatékonyabb döntési folyamatok, hanem olyan tartós és fenntartható innovációk is, amelyeket a vállalat egésze könnyebben adoptál és tulajdonít magának.
Eye tracking szemkamera
A szemkamerás tesztelés kiválóan alkalmas a fogyasztók valós környezetben történő viselkedésének és tapasztalatainak rögzítésére és fejlesztésre.
Conjoint termékteszt
A Conjoint kutatási módszer segít megérteni, milyen terméktulajdonságok és árak befolyásolják leginkább a fogyasztók vásárlási döntéseit.
Service design fejlesztés
A szolgáltatásfejlesztés egyik legjobb módszere segítségével, az ügyfelek és a kollégák igényeit fókuszban tartva tudja a leghatékonyan fejleszteni a vállalat szolgáltatásait és szervezet folyamatait.
Co-creation csoport
Használja célcsoportja tudását és fejlesszen együtt vásárlóival. Az NRC CO-CREATION, workshopjain, facilitátoraink segítik abban, hogy sikeres, ügyfélbarát szolgáltatásokat fejlesszen ügyfelei számára.
Szoftverek
Az NRC piackutató cég a piackutatás területén számos saját fejlesztésű, professzionális eszközt és megoldást kínál a hazai piacon. Ezek közé tartozik a frequest kérdőívszerkesztő rendszer, amely lehetővé teszi a kutatók számára, hogy egyszerűen és hatékonyan hozzanak létre online kérdőíveket, akár a legbonyolultabb és legnagyobb méretű kutatási projektekhez is. Emellett rendelkeznek a Netpanel panelmenedzserrel, egy kvantitatív access válaszadói panellel, amely segíti a kutatókat az adatgyűjtésben és a célcsoport specifikus válaszadók megtalálásában. Az Insights PlayGround rendszer pedig a kvalitatív kutatások szervezését teszi könnyűvé és hatékonyabbá.
A cég sikerének kulcsa azonban nemcsak az innovatív technológiai eszközökben rejlik, hanem a professzionális elemzői csapatban is, akik képesek a legbonyolultabb adatokat értelmezni és értékes insightokat kinyerni belőlük. Az expert megoldások és innovatív módszerek alkalmazása révén az NRC mindig a legfrissebb piacismeretre épülő tanácsadást nyújtja ügyfeleinek. Ennek eredményeként a vállalat nem csupán gyűjti az adatokat, hanem azokat stratégiai információkká alakítja, segítve ügyfeleit a sikeres döntéshozatalban és a versenytársak előtt való maradásban a dinamikus piaci környezetben.
Frequest kérdőívszerkesztő
Az NRC a saját fejlesztésű freQuest kérdőívszerkesztő és online kutatásmenedzser rendszert használja kvantitatív adatfelvételei során.
Netpanel panelmenedzser
Az NRC saját fejlesztésű netpanel menedzser szoftvert és applikáció használ a válaszadói közösség kezeléséhez.
Insights PlayGround rendszer
Az NRC a freQuest Insights PlayGround kvalitatív kutatási szoftvert használja online kvalitatív kutatási menedzseléséhez.
Qualipool kvalitatív szervezés
Az NRC qualipool szolgáltatása professzionális válaszadó szervezést biztosít különböző kvalitatív kutatási módszerekhez
Piackutatás
Keressen minket bizalommal
Híreink
EVOLUTION KONFERENCIA: HÁROM NRC ELŐADÁS
Az NRC évről évre képviselteti magát az Evolution Konferencián, idén is érdekes témával jelentkezünk a rangos szakmai eseményen.
SOCIAL MEDIA KONFERENCIA 2020: Kurucz Imre előadása
Az NRC idei témája a Social Media 2020 Konferencián: Az X, az Y és a Z generáció social media fogyasztási szokásai (Kurucz Imre előadása)
Facial Recognition Software validációs kutatások
Facial Recognition Software validációs kutatások: beszámoló a szoftver kvalitatív és kvantitatív tesztelésére szolgáló kutatásokról.
EZ A REKLÁMFILM MINDEN KOROSZTÁLYNAK TETSZETT
Spotlight reklámteszt az NRC-től videós elemzéssel: A Locomotiv GT 1975-ös albumán megjelent és mindenki által ismert és szeretett „Neked írom a dalt’ című szám a Zwack Unicum-nak készített reklámfilmben is kiválóan szerepelt.
ÉRTÉKESÍTÉSI TRENDEK 2020 KONFERENCIA – Letölthető NRC prezentáció!
Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatójának előadása a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és Piac és Profit Konferenciaközpont szervezésében tartott eseményen 2020. január 16-án.
Facial Recognition Software projektbeszámoló
Az NRC által kifejlesztett Facial recognition Software az egész reklámszakma számára hasznot hajthat. Segítéségével pontosabban detektálhatják, milyen érzelmi és tudatos reakciókat váltott ki az általuk készített reklámfilm vagy kreatív anyag.
Instant Marketing Research projektbeszámoló
Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.
Egyetemi oktatás és kutatás az NRC támogatásával
Az NRC Kft. az Instant Marketing Research online kutatási szoftvert egyetemeknek oktatási célokra ingyenesen bocsájtja rendelkezésre. Rugalmas platform online kvalitatív kutatásokhoz.
A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek
Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.
AZ NRC AZ INTERNET HUNGARY 2019 KONFERENCIÁN – Letölthető prezentáció!
Az online fizetés szép új világa Revolut és társai, avagy nem banki pénzügyi szolgáltatók a fogyasztók szemében Online kvalitatív kutatási módszer – Instant Market Research
A KORLÁTOK LEBONTÁSA
Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.
ONLINE VÁSÁRLÁS: NŐK ÉS FÉRFIAK
Az online vásárlások trendjeit az NRC a 2000-es évek eleje óta vizsgálja. A 2018 első negyedévében indított, célzott E-Commerce Tracking kutatásunkban az e-vásárlók költése mellett az attitűdöket és elvárásokat is rendszeresen nyomon követjük. Ezúttal a férfiak és nők közötti különbségekre voltunk kíváncsiak.